Nem aratott osztatlan sikert, hogy a WRC szervezői Trierből Saarbrückenbe vitték át a Német ralit, mert a versenyzők többsége úgy véli, az új terep jóval unalmasabb az eddiginél. Vannak, akik a lebonyolítást is kritizálják.

 

 Noha a német rali megtartja legfontosabb sajátosságait, és továbbra is különböző típusú utakon vezet majd, a szakaszok a korábbi évekhez képest így is jelentősen változnak.

Az eddigi rendező várost, Triert ugyanis Saarbrücken váltja fel a hétvégén, így a változások is elkerülhetetlenek, melyeket előre utálnak a versenyzők. A WRC egyik név nélkül nyilatkozó sztárja nem érti, mi értelme volt módosítani az eddigi népszerű szakaszokon.

„Teljesen megváltoztatták a rali jellegét. Korábban ez a legnagyszerűbb események közé tartozott, most viszont igazán unalmas. Folyamatosan egyenesen kell mennünk, aztán utána jön egy kanyar, ami szintén majdnem egyenes. Ennek mi értelme van? Nagyon unalmas.”

Hayden Paddon navigátora, Seb Marshall is a gyors, egyenes szakaszok visszásságára hívta fel a figyelmet:

„Szombaton és vasárnap az összes szakasz gyors, tehát azon a két napon már nagyon nehéz lesz behozni a korábban elvesztett időt. A különbséget akkor már kizárólag az autók fogják jelenteni – az erős motor és az aerodinamika. Akinek az autója jól fekszik majd, elég magabiztos lehet ahhoz is, hogy padlógázzal végigmenjen a kanyarokon.”

A Citroent vezető Craig Breen pedig a lebonyolítással nincs kibékülve, pénteken ugyanis háromszor is ugyanazt a szuperspeciális szakaszt használják a versenyzők:

„Értem én, hogy a szervezők azért alakították ki így ezt a szakaszt, hogy az emberek minél közelebb kerüljenek az akcióhoz, de háromszor térünk vissza ugyanoda néhány kör erejéig. Ezen kívül ráadásul VIP-menetek is lesznek ugyanott, vagyis akár hatszáz autó is elhaladhat ugyanazon a részen. Ez kissé túlzás.”