Conor Dalyvel való ütközése után Josef Newgarden brutális balesetet szenvedett az Indycar vasárnapi versenyén Texasban. Bár az amerikai pilóta néhány töréssel megúszta a hatalmas bukást, a történtek újabb lökést adhatnak a fejvédelemre irányuló technológia 2017-es bevetetéséhez.

 

Kulcscsonttörés és egy apró hajszálrepedés a jobb kézben – szinte hihetetlen, hogy Josef Newgarden ennyivel megúszta texasi balesetét, mely során az oldalára fordult autóban ülve nagy erővel csapódott a falnak a Texas Motor Speedwayen vasárnap. Az amerikai pilóta életét a bukócső erős szerkezete mentette meg, ám a felvételek alapján világosan látszik, ha csak kicsit is rosszabb szögben vágódik a korlátnak, a balesetnek sokkal súlyosabb következményei is lehettek volna.

A fejvédelem Justin Wilson tavalyi halála óta kapott még kiemeltebb szerepet az együléses versenyautók világában, és néhány kísérlet után a Forma-1-ben el is döntötték, hogy 2017-ben bevezetik az úgynevezett glória megoldást, mellyel egy erős keretet húznak a versenyzők feje köré. Az elemzések természetesen az IndyCarban is zajlanak a fejvédelemmel kapcsolatban, és Newgarden bukása felgyorsíthatja a folyamatokat.

„Éjt nappallá téve dolgozunk rajta, hogyan tudnánk a lehető leghatékonyabban megvédeni a pilótafülkét – mondta a motorsport.com-nak Bill Pappas, az Indycar biztonsági kérdésekben illetékes vezetője. – Remélem, hogy még az idény végéig megtaláljuk a megfelelő megoldást. Newgarden balesete még inkább rávilágít ennek fontosságára.”

Pappas elmondta továbbá, hogy az F1-gyel ellentétben az IndyCar valószínűleg nem a védőkeretes technológiát, hanem a Red Bull Racing által tesztelt megoldást használja majd: „Jelenleg inkább védőpajzs felé hajlunk. A terv az, hogy már 2017-ben bevezessük.”