A DTM továbbra sem tudott felocsúdni abból a sokkból, amit az a bejelentés okozott, hogy a Mercedes 2018 végén elhagyja a sorozatot. A bajnokság irányítói mindent megtesznek a túlélés érdekében, a legújabb ötlet, hogy új országokban rendeznének versenyeket.

 

Pánikszerűen keresi a megoldásokat a DTM a szép jövő megteremtésére, ami egyáltalán nem lesz könnyű 2019-től. Akkor ugyanis a Mercedes már nem lesz tagja a világ legjobb túraautó-bajnokságának tartott sorozatnak, mindössze két gyártó részvételével pedig rengeteget csökkenhet a kategória vonzereje. 

A DTM vezetői most gőzerővel dolgoznak a megoldáson, és míg az új autógyártók elcsábítása kézenfekvő feladatnak tűnik, addig más lehetőségek is felvetődtek. Ezek közé tartozik, hogy a versenynaptárt kiszélesítve új országokba vigyék a mezőnyt, ezzel meghódítva új piacokat. A DTM már idén is négy Németországon kívüli versenyt rendez, és a jövőben ez a szám tovább emelkedhet:

„Egy kicsit túl németek vagyunk, de az is igaz, hogy Németországban óriási lelkesedés övezi a túraautózást, és külön DTM rajongói csoportok is vannak ott – mondta a sorozatot irányító Gerhard Berger. – A legsikeresebb versenyeket rendre Németországban rendezzük, de például Moszkvában is 25 ezer ember előtt rendeztük meg a futamokat. A versenynaptárunkban már most is ott van Oroszország, Hollandia, Németország, Magyarország és Ausztria, a jövőben ezt a kört bővíthetjük egy vagy két új helyszínnel. Ez segítene idevonzani új gyártókat.”

A BMW motorsport főnöke, Jens Marquardt ugyanakkor figyelmeztetett, minden módosítást alaposan meg kell gondolni, különben nem várt meglepetések érhetik a sorozatban szereplő márkákat:

„Ez egy németországi bázisú prémiumkategória. A DTM-nek ez az alapja, és mindig ennek kell lenni a prioritásnak. Már most is a futamok majd’ felét Németországon kívül rendezzük, szóval anyagi szempontból is meg kell érnie, ha távolabb utazunk. Ott kell versenyeznünk, ahol igény van rá. Az üres lelátók előtti körözgetésnek nem sok értelme van.”