Jövőre végre megvalósul az a rendszer, amelyben az F3-as és az F2-es mezőny egyaránt az F1-es nagydíjak betétsorozataiként szerepel, így átláthatóbb lesz a tehetségek fejlődése. Az „új” F3-as szereplésre máris sokan pályáznak.

 

A korábbi időszak követhetetlen kategóriarengetege után 2019-től végre tisztul a kép, és egy világos, logikus rendszer alapján lépegethetnek előre a fiatalok a Forma-1-ig.

A helyzet hasonló lesz a gyorsaságimotoros-vb küzdelmeihez, ahol egyazon hétvégén versenyeznek a Moto3 és a Moto2 feltörekvő tehetségei, valamint a MotoGP sztárjai. Jó ideig egyszerre működött az európai F3 és a GP3, valamint a GP2 (új nevén F2) és a Formula-Renault 3.5, így a fiatal pilóták szanaszét szórva versenyeztek a világban.

Mostanra viszont az F2 lett az egyetlen „előszoba”, jövőre pedig az alatta lévő szint, a GP3 alakul át a hivatalos FIA F3-as bajnoksággá, így a lépcsőfokok egyértelműek lesznek. A gond csak az, hogy az eddigi GP3-as és európai F3-as csapatok mind szerepelnének az új sorozatban, ami túljelentkezéshez vezethet.

Egyelőre nem tudni, hogy a szervezők miként oldják meg a problémát, de a patinás Prema mindenképp az indulók között akar lenni.

„Jelenleg mi vagyunk a legrégebbi csapat az F3-ban, a Prema már 1983-ban is ott volt a mezőnyben – mondta az istállót irányító René Rosin. – Mi azóta támogatjuk az F3-at, de a döntés a szervezőké. Arra kell figyelnünk, hogy a költségek ne szaladjanak el.”

A GP3 elmúlt öt szezonjából négy bajnokságot megnyerő ART szintén ott akar maradni a legjobbak közelében, ahogy a Trident, valamint az európai F3-ban versenyző Hitech GP is. Az eredeti elképzelések szerint a mezőnyt tíz, háromautós csapat alkotná, ám a túljelentkezés miatt lehet, hogy ennél is több versenyző csap majd össze az új F3-ban.