Ha azt mondom Tim Gábor, sokan csak értetlenül néznek, hogy ki is ő. Pedig eredmények tekintetében közvetlenül ott van Michelisz Norbert, Kiss Norbert, vagy Kiss Pál Tamás mögött. Idén például megnyerte az újraszervezett Skoda Octavia Kupát, nem is akárhogyan. Már a záróverseny előtt akkora előnye volt, hogy tulajdonképpen nem is volt kérdés, megnyeri-e a bajnoki címet. Persze ő se a csúcson kezdte, sokáig gokartozott, aztán pedig a Suzuki kupában pallérozódott. Nézzük hát, hogy ki is ez a szemtelenül fiatal még mindig csak 25 éves fiatalember…

 

2003-ban kezdett gokartozni, majd egy bajnoki cím után váltott és a gyorsasági bajnokság beszálló kategóriájában, a Suzuki kupában versenyzett. Tim Gábor itt is korán hallatott magáról, az első évében azonnal harmadik, majd 2011-ben első helyen végzett. Aránylag könnyen ment a váltás, de nagyon komoly mezőnyben kellett bizonyítania. Például 2010-ben, az a Ficza Feri nyert, aki ugye ma már a WTCC-ben versenyez. Nem volt könnyű dolga.

Maga a gokart meg a Suzuki közt óriási különbség. Azt lehet mondani, hogy a gokart egy hátsókerekes, egy sokkal durvább kormányművel, meg irányítással rendelkező valami. Egy olyan kisebb valami, ami sokkal nagyobb kanyartempót tud produkálni, mint egy autó. Nehéz volt azért megszokni a Suzukit. De volt rá esélyem. Nem azt mondom, hogy sok tesztlehetőségem, de annyi pont akadt, hogy össze tudtam vele rázódni.

Nagyon komoly mezőnybe kerültél be akkor…

Igen. Akkor ott volt ugye Ficza Feri, Bárkovics Zoli, aki később ugye meg is nyerte az egyik évadot. Pfú, ott volt még Bitmann Attila, Tőzsér Áron, én akkor azt gondoltam, hogy ez az egyik legkeményebb időszak volt, a Suzuki kupa történetében.

Hogyan jöttek az eredmények? Mennyire voltál bizakodó abban a tekintetben, hogy ebből bajnoki cím lehet, akár egy-két éven belül?

Mi már szerettünk volna az első évben is bajnokságot nyerni. Ez nem jött össze, bár úgy álltunk még az utolsó, Salzburgi verseny előtt, hogy volt esélyünk nyerni. Itt történt egy tömegbaleset, ahol a Ficza Feri, és a Bárkovics Zoli is összetörte az autóját. Tehát megnyílt előttem az esély. A baj csak az volt, hogy a második futamon én is összetörtem az autót. Úgyhogy sajnos a bajnoki cím nem jött össze. De a legjobb újoncok lettünk, ami nyilván egy kis vigaszdíj volt. 2011-re viszont azt tűztük ki, hogy mindenképpen meg kell nyernünk a bajnokságot. Tulajdonképp az első futamot leszámítva hoztuk azokat az eredményeket amik kellettek. Kétszer is volt hármasgyőzelmem, ami azt jelenti, hogy egymás után háromszor sikerült nyernem. Az egy nagyon jó év volt, minden összeállt.

A Suzukizás mennyi pluszt adott a te versenyzői karrieredhez, tudásodhoz?

Tulajdonképpen a legtöbbet. Én azt gondolom, hogy a Suzuki egy olyan szintű belépő kategória volt akkor, és még most is, hogy az alapokat annyira ellehet sajátítani, hogy aki ott tud nyerni, az mindenképpen megállja a helyét az autóversenyzésben.

És akkor hogyan tovább? Feltettétek ezt a kérdést, nem sokkal később…

Így van. 2011-ben ismertem meg a mostani szponzoraimat, az Apex Racing csapatát. És belevágtunk a bajnoki cím után, egy merész projektbe. Jött a peugetos történet… Ami nem sikerült túl szépen, úgyhogy arról nem is szeretnék nagyon sokat beszélni. Ott eltöltöttünk két évet, amit leginkább egy zátonyra futáshoz tudnék hasonlítani. Mintha egy lakatlan szigetre kerültünk volna. Nem tudtunk előrébb jutni.

2014-ben jött az ötlet, akkor indult az RCM kupa, tulajdonképpen a régi Suzukikkal, egy kicsit modernizálva, hogy úgy mondjam. És kitűztek egy fődíjat, hogy a bajnokság győztese elindulhat a Dubai 24 órás versenyen. Úgy gondoltuk, hogy ez egy jó lépés lehet nekünk.

Ott is voltál Dubaiban, a napsütésben, és bele is ülhettél egy autóba, és hárman vezettétek végig a 24 órás versenyt…

Úgy van, ez egy angol csapat volt. Hihetetlen élmény volt, mind nyaralás, mind autóversenyzés szempontjából. Óriási élmény volt ott versenyezni, teljesen más kultúra, teljesen más világ. Annyira élveztem, nem tudom szavakkal leírni.

Hogyan bukkantatok rá a Skoda Octavia kupára? Vagy nevezzük Octavia Cup-nak hiszen nemzetközileg így hívják, és idén indult újra útjára…

Bizony. Ez a 3-as Octaviakkal most újra kezdődött. Erre úgy bukkantunk rá, hogy a csapattársam Lévai Zoli, kinn volt egyszer egy futamon Brnoban, 2015 szeptemberében, ha jól emlékszem. És oda kivitték az első Octavia promo autót, Zolit el is vitték egy körre, meg ő is kipróbálta, nagyon tetszett neki. Úgy gondoltuk, hogy ez mégis csak egy nemzetközi sorozat, egy jó ugródeszka, egy jó lehetőség rejlik benne arra, hogy újra nemzetközi porondon bizonyíthassak.

Azonos autók, közel azonos tehetségek?

Én úgy érzem, azt gondolom, hogy igen. Voltak nagyon nagy nevű pilóták, hacsak egy párát kell kiemelnem, ott van Tomás Pekar aki második lett mögöttem a bajnokságban, és többszörös cseh bajnok. Amióta én gokartozok, ő azóta autózik, úgyhogy nagyon nagy tapasztalattal rendelkezik. Ott volt a Vorba, aki Endurance bajnokságot nyert Giancarlo Fisichella csapattársaként. Vagy Thomas Enge, egykori F-1-es pilóta, úgyhogy azt gondolom, ez egy nagyon nivós és nehéz bajnokság volt.

Ennek tükrében még értékesebb a te bajnoki címed, azt hiszem…

Igen, ezt mi is így gondoljuk, és tovább növeli az értékét, hogy ez az első végig futott nemzetközi bajnokságom. Amit egyből sikerült megnyerni. Talán ez jó fényt vet rám, hogy kapjak máshonnan is lehetőségeket.

Bezsebelted a bajnoki címet, és az emberek ilyenkor már azon gondolkoznak, hogy mi legyen a következő szezonban. Veled mi lesz?

Vannak lehetőségeim. Igazából az a cél, hogy mindenképp egy nemzetközi sorozatban szerepeljünk. Az Octavia kupa is egy opció a listánkon, de mindenképpen szeretnénk, ’’úgymond’’ feljebb lépni. Egy erősebb, nívósabb, magasabb szintű autókkal zajló bajnokságba.

(az M4 Sport interjúja alapján)