A Carlin versenyistálló a napokban hivatalosan bejelentette, hogy 2018-tól kiterjeszti tevékenységi körét az IndyCarra is, így a náluk szereplő pilóták a legalsóbb szinttől a legmagasabbig járhatják végig a szamárlétrát.

 

Miután a Carlin versenycsapat fontos szerepet vállalt a brit Formula–4-ben, a brit és az európai F3-ban, valamint a Formula–2-ben, jövőre beteszi a lábát a „felnőttek” közé is, és elindul az IndyCarban.

A csapat többek között ezzel a lépéssel szeretné elérni, hogy teljes karriermodellt kínáljon tehetségeinek, akiket az eddigi kinevelés után rendre elvesztett, amikor a pilóták továbbléptek magasabb kategóriába. Ezzel a lépéssel viszont fennáll a lehetőség, hogy valaki a kezdetektől pályafutása végéig a Carlinnál versenyezzen.

„Mindig is ez volt a tervünk – mondta Trevor Carlin csapatfőnök. – A lépcsős rendszer eddig is működött, csupán az utolsó lépés hiányzott ahhoz, hogy hosszabb távon is megtartsunk versenyzőinket. Eddig mindig elvesztettük őket az F1 miatt, ahová a nevetségesen magas költségek miatt egy hozzánk hasonló csapatnak esélye sincs eljutni. Az IndyCar azonban elérhető, és el is értük.”

Az amerikai csúcskategória azért is feküdhet a Carlinnak, mert a Forma-1-gyel ellentétben, és a juniorsorozatokhoz hasonlóan nincsenek önálló konstruktőrök: a csapatok a kasztnit a Dallarától, a motort pedig vagy a Hondától vagy a Chevrolettől kapják. A Carlin így újonc istállóként is beleszólhat a nagyok küzdelmébe.

„Juniorcsapatként sosem volt hatalmas tervezőrészlegünk. Ahhoz, hogy fellépjünk az F1-be vagy az LMP-be, az ilyen szerkezetű csapat nem elég. Viszont nagyon jó a kutatás-fejlesztés részlegünk, aminek segítségével hatékonyan tudunk versenyautókat üzemeltetni – épp ezt tettük a juniorsorozatokban is. Húsz éve ezt csináljuk, szóval van róla sejtésünk, hogyan hozhatjuk ki a maximumot egy autóból.”