Májusban elárverezik azt az autót, amivel Ayrton Senna a legelső Monacói Nagydíján futott, és második lett, noha a pályán első…

 

Az 1984-es Monacói GP borzalmas időjárási körülmények közepette zajlott, a tervezett 76 kör helyett már a 31.-ben le kellett állítani. Tovább csavarta az eseményeket, hogy ugyan a félig hazai, francia Alain Prost vezetett, de a brazil Ayrton Senna körönként három másodperccel gyorsabb volt nála, és a kockás zászlónál meg is előzte – ám addigra véget ért a verseny, mert az utolsó teljes, zavartalan kört vették a végeredmény alapjául…

Mindenesetre azon a vasárnapon Senna egy Toleman-Hart TG184-2-essel ment, amit 2015-ben már elárvereztek egyszer, akkor 1 millió fontot ért, noha három évvel korábban 550 ezerért sem tudták eladni. Most viszont ismét kalapács alá kerül, és az aukciót bonyolító Bonhams cég szerint 750 ezer-1 millió font közötti összegért kelhet el.

Ugyanezen az akción elárverezik még azt a kocsit is, amellyel Senna utoljára versenyzett Monte-Carlóban egy McLarenben ülve – ez az MP4/8A-os –, valamint egy Tecno 69-est is, amellyel Ronnie Peterson megnyerte az 1969-es Monacói Nagydíj Formula–3-as betétversenyét.

„A nyolcvanas-kilencvenes évek Senna-Prost-párharca a sporttörténelem egyik legnagyszerűbb párviadala volt, két fantasztikus bajnok szolgáltatott hihetetlen élményeket – nyilatkozta Mark Osborne, a Bonhams motorsport-részlegének vezetője. – Lassan harmincöt éve lesz, hogy az 1984-es Monacói Nagydíj igazán beindította ezt a csatát, amihez csak hozzátett, hogy a piros zászló belengetésekor a fiatal Senna nyilvánvalóan a győzelemre tört.

Rendkívül büszkék vagyunk, hogy az az 1984-es Toleman-Hart TG184-t, amely gyakorlatilag kiváltotta ezt a rivalizálást, most akcióra bocsáthatjuk.“