Sebastien Ogier az utóbbi három évben a WRC királya, a francia pilóta olyan simán nyerte a bajnokságokat, mint a másik nagy francia Sebastien Loeb. Ogier tehetsége sose volt kérdés, amikor ő és Loeb egyszerre versenyeztek a Citroennél, már abban az évben is megszorongatta a rekordbajnokot. Nem is volt csoda, hogy a Citroen inkább a békére szavazott, és megvált tőle.

 

A frania gyártónál nem szerették volna, hogy kialakuljon, egy hasonló szituáció mint ami most megy az F-1-ben Rosberg és Hamilton között. 

Loeb azóta lelépett, Ogier pedig a Volkswagen oldalán visszatért, és egyszerűen legyőzhetetlen. Ha így folytatja, simán utolérheti Loeböt. A német rali előtt sikerült beszélnünk vele.

- Először is, hadd gratuláljak a feleségedhez, és a nem rég született gyermekedhez. Apaként sok ember reméli, hogy lelassulsz majd. Kevésbé fogod nyomni a gázt?

- Köszönöm! Igen, sok ellenfelem reméli, hogy így lassabban fogok vezetni… De én úgy gondolom, hogy az ellenkezője fog érvényesülni. Jobban fogom nyomni a gázt, hogy minél hamarabb hazaérjek!

- Tavaly a Volkswagen végre először megszerezte a hőn-áhított első győzelmét, a hazai német ralin. Milyen lesz az idei véleményed szerint? Kisebb lesz a nyomás?

- Ez a rali mindig különleges az egész csapatnak, hiszen mégis csak a hazai futamunk. Tavaly végre sikerült megtörnünk a vereségi szériánkat itt. Ez volt karrierem egyik legfontosabb győzelme. De én úgy érzem, hogy a nyomás itt mindig nagy, hazai csapatként, muszáj szállítanunk a jó eredményt.

- Rengeteg murvás rali után, végre jön egy aszfaltos, itt Németországban. Mekkora a különbség a murvás és aszfaltos futam között?

- A legnagyobb különbség, az autó beállításaiban van. Aszfalton sokkal keményebbre, feszesebbre tudjuk hangolni az autót, amitől sokkal közvetlenebb, és gyorsabb. Így pilótaként is sokkal agresszívabb lehetek, amit én nagyon szeretek. Később fékezhetek, nagyobb tempóval mehetek, én ezt szeretem.

- Kérlek, meséld el egy kívülállónak, milyen a német ralin repeszteni?.

- Először is hadd mondjam el, hogy a német rali, rendkívül különleges, sokkal másabb, mint bármelyik másik. A hegyi utak és a borvidékek közti száguldozás érdekes kontrasztot képez. Sokkal gyakrabban változnak a körülmények akkor, amikor az idő is változik. Amikor száguldozhatsz a borvidékeken, azokon a szűk utakon, az elég félelmetes, de még is izgalmas. Csak úgy pumpál az adrenalin.

- Nektek, pilótáknak az ösztöneitekre, és az eszetekre nagyon kell hallgatni. Lehet ezt fejleszteni, vagy gyakorolni egyáltalán?

- Semennyi gyakorlás, vagy fejlesztés nem készíthet fel arra, amit egy rali nyújt. De az nagyon segít, ha tudsz egyszerre több helyre figyelni. Figyelni kell az utat, érezni, hogy hol vannak a határok, mennyire feszegetheted őket, és közben Julienre, a navigátoromra is figyelnem kell. Rengeteg adatot kell másodpercek alatt feldolgozni.

- A szakaszok között, mennyire tudtok a környezetre figyelni?

- Egy kicsit, a borvidékek egyszerűen gyönyörűek, és ott még lassan is szeretek vezetni, amikor csak úgy csorgunk. Arra viszont külön is emlékszem, hogy Juliennel beszéltük is milyen szép a Kölni-dóm.

- Idén Andreas Mikkelsen a legnagyobb riválisod, mit gondolsz róla?

- Andreas minden alkalommal egyre jobb. Ha jellemeznem kéne az ő versenyzését, azt mondanám, hogy nagyon következetes versenyző. Amiben javulnia kell az mindenképpen a gyorsaság. Ha ezt sikerül összhangba állítsa a következetességgel, akkor nagyon erős rivális lesz, amelyben sokat segíthet az új navigátora is.

- Jövőre akár már félni is fogsz tőle?

- Á nem, én nem félek senkitől, csak attól, hogy nem tudok elég jó teljesítményt nyújtani. Ha valamit elvesztek, azt úgy szeretném, hogy azt mondhassam, én mindent megtettem.

- Mit gondolsz, meddig tarthat még a pályafutásod? Szeretnéd beérni Loebot?

- Addig, amíg élvezem. Persze, nagyon jó lenne beérni Sebastient, de ez számomra nem olyan fontos. Én jól akarom érezni magam, vezetni, és nyerni, egészen addig amíg ez nem megy a magánéletem rovására.

(www.redbull.com, www.adac-rallye-deutschland.de)