Valentino Rossi sosem titkolta, hogy a motorok mellett az autókat is nagyon szereti, ráadásul korábban azt is bizonyította, az F1-től kezdve a raliig minden négykerekű volánja mögött gyors. Hosszú távú célja, hogy Le Mans-ban és a Dakaron is bizonyítson.

 

A MotoGP élő legendája, Valentino Rossi egyre több szót ejt arról, mit csinálna legszívesebben motorversenyzői karrierje után, és most ismét megerősítette, mindenképp valamilyen négykerekű volánja mögött akar szerencsét próbálni.

Bár mindez még a jövő zenéje, hiszen jelenleg arra koncentrál, hogy 2017-ben ismét világbajnoki címet ünnepeljen a Yamahával, a klasszikus autóversenyek máris nagyon mozgatják a fantáziáját. Érdekesség, hogy 2006 körül lehetősége lett volna a Forma–1-be igazolnia, akkor viszont még túl korainak érezte volna a váltást:

„Meg vagyok róla győződve, hogy jó döntést hoztam akkor, hiszen 2006 után még két világbajnoki címet nyertem és több remek győzelmet arattam. Bár nagyon szeretem a Forma-1-et, egyáltalán nem bántam meg a döntésem. A valenciai teszt után a repülőúton gondolkodtam erről a kérdésről, és azt mondtam magamban, nem vagyok még kész felhagyni a motorversenyzéssel.”

Azóta viszont több, mint tíz év eltelt, és nyilván az olasz klasszis is tudja, nem maradhat örökké a MotoGP-ben. A Forma-1-be persze 37 évesen már nem vezet út, ám más klasszikus autóversenyeken nagyon szívesen indulna a jövőben:

„A múltban már részt vettem különböző versenyeken, és nagyon jól éreztem magam a volán mögött. Egyik nagy célom, hogy egyszer a Dakaron induljak, de nem motorral, mert az egyszerűen túl veszélyes. Még autóval is rengeteg felkészülést igényel, ráadásul a pályaversenyzésben jobb vagyok. Ezért célzom meg majd elsőként a Le Mans-i 24 órás versenyt.”

Rossi tehát a negyven felé közeledve is olyan lelkes mint egy huszonéves, jövőbeni terve pedig teljesen reálisnak tűnik azt figyelembe véve, hogy Stéphane Peterhansel idén 51 évesen nyert Dakart. Az olasz klasszis addig még a MotoGP-ben is szerezhet újabb bajnoki címeket és Le Mans-ban is felérhet a csúcsra, szóval a tereprali még várhat egy kicsit!