A MotoGP egykori üdvöskéje és világbajnoka, az immár  a Superbike-sorozatban vitézkedő amerikai Nicky Hayden nem kedveli túlságosan az új fordított rajtrácsos rendszert de megérti, hogy miért kellett ezt bevezetni. Ennek azonban vége, és nem mindneki ért egyet a régi rendszer felborításával.

 

A 2016-os év végéig mindkét futam teljesen egyforma volt a Superbike világbajnokságon, a szombati időmérő edzés döntötte el, hogy ki honnan indul a vasárnapi két futamon. 

2017-ben viszont ez megváltozik. A rendszer hasonló lesz a túraautó világbajnokságon bevált módszerhez, de azért vannak eltérések. A második verseny rajtrácsa az első eredményei alapján fog összeállni. Azok a versenyzők akik az első futamon a negyedik és kilencedik hely között végeztek három helyet előrelépve az első és hatodik helyek között startolhatnak a második versenyen ezzel elfoglalva az első két sort a rajtrácson.

A Top 3 pedig a hatodik és kilencedik helyek között osztozhat, fordított sorrendben. Tehát aki első volt a második versenyen a kilencedik helyről indulhat. A második a nyolcadikról, a harmadik a hetedikről.

Hayden elismerte, hogy ennek a szabálynak megvannak az előnyei és ,,ez jó versenyeket hozhat” de az ő személyes véleménye az, hogy nem rajong ezért a rendszerért.

"Motoros versenyzőként nem igazán kedvelem, mert nem hiszem, hogy ez a legjobb megoldás lenne. De ha a show szempontjából külső szemlélőként nézem akkor vannak olyan indokok amiket el tudok fogadni. – mondta a korábbi MotoGP bajnok."

Azt akarják elérni ezzel, hogy különböző motorok legyenek elől és ez által a nézők egy másfajta második versenyt láthatnak. Hogy őszinte legyek én úgy vagyok vele, hogy majd meglátjuk, hogy sül el a dolog.

Tudom mindenkinek megvan a saját véleménye és látásmódja de szerintem nem érdemes túlságosan izgatottnak lenni egyelőre csak várjuk meg, hogy mi lesz.

Valami nagynak részese lenni

Hayden azt is elmondta, hogy "Nem tudom, maga a szabály nem rossz és bizonyos körülmények között jó versenyt is hozhat mindenki számára."

Persze, most sokan mondhatják, hogy én azért vagyok szkeptikus mert én ebből nagyon rosszul jönnék ki stb. stb… De ez egyszerűen nem így van. Tavaly például rengetegszer végeztem a negyedik-ötödik helyen, szóval ez még nekem jól is jöhet. Az például kifejezetten tetszik, hogy nem a teljese rajtrácsot fordítják meg… Az azért őrült dolog lenne.

Az idei szezon nagyon izgalmas lesz

Az elmúlt két szezonban a Superbikeot három brit dominálta. Jonathan Rea, Chaz Davies és Tom Sykes az 52 versenyből 48-at megnyertek.

A trión kívül az 52 futamból Leon Haslam kettőt nyert és a két nem brit aki győzni tudott Jordi Torres és Nicky Hayden voltak.

2017-ben viszont a britek uralma könnyen lehet, hogy megtörik. A Superbike mezőnyében olyan emberek lesznek ott mint Eugene Laverty, a visszatérő Marco Melandri vagy a MotoGP-s örök tehetség Stefan Bradl, aki Hayden csapattársa lesz a Hondánál.

Gyártókban sem lesz hiány továbbra sem. A Honda a Yamaha és az Aprilia is azon lesz, hogy elkapja a Kawasakit és a Ducatit. Hayden pedig nagyon reméli, hogy ez nagyobb változatosságot is hoz majd.

Idén a gyártók több pénzt költenek el a sorozatra úgyhogy remélem nem csak ugyanazokat az arcokat látjuk majd a dobogón.

Tavaly mindig ugyanazok a srácok nyerték a versenyeket és szerintem ez nem izgalmas a nézők számára. Persze, elismerem, hogy jó munkát végeztek de ha idén is ugyanazokat az arcokat fogjuk elől látni akkor szomorú leszek.

Afelől nincs kétségem, hogy idén a bajnokság sokkal nehezebb lesz de én már nagyon várom. Izgatott vagyok, hogy ilyen jó ellenfeleim lesznek, hiszen ezért jön az ember a világbajnokságra, hogy a legjobbak ellen mehessen.

Az előszezoni teszt inkább csak bemelegítés volt

Hayden és Bradl egy teljesen új Firebladel versenyeznek majd idén, amit a Honda januárban mutatott be és február elején mutatkozott be Red Bullos színekben.

De a kevés idő miatt Haydenéknek alig volt ideje felkészíteni a motorokat a Portimaoi és Jerezi tesztre ami miatt az amerikai elég frusztrált volt.

A csapatnak nagyon kevés ideje volt megcsinálni a motorokat. Úgy értem, hogy a két motor két héttel a teszt előtt érkezett meg Japánból.

Teljesen le kellett őket csupaszítani és csak ezután kezdődhetett az átépítés, szóval számunkra a teszt inkább csak egy bemelegítés volt, nem tudtunk rendes munkát végezni.

Hayden egyébként végül hatodik lett Jerezben, hét tized másodperccel lemaradva a legjobb időtől. Portimaoban már sokkal rosszabb volt a tempója, ott már 1.6 másodpercre nőtt a hátránya.

A pozitív dolog az, hogy az első reggelt leszámítva nem volt semmilyen probléma. A motor jól futott, műszakilag teljesen rendben volt. Most már csak a finomabb hangolással kell foglalkoznunk és beállítani a versenyre.

Amikor a motoron ültem feltűnt, hogy nagyon hasonló az előzőhöz. A legnagyobb különbség az, hogy sokkal nagyobb a nyomatéka és így nagyobb tempóra vagyunk képesek a kanyarokban.

Reálisan nézve a dolgokat, Portimao után nagyon vakarta mindenki a fejét a csapatnál. Ekkora lemaradásban lenni egyáltalán nem egy jó szituáció de bízok benne, hogy megtudjuk majd oldani.

 

A térdem még nem az igazi

Hayden egy komolyabb térdsérülést szerzett a 2016-os szezon végén, ami arra kényszerítette, hogy kihagyja az egyik szezon végi tesztet is.

Idén viszont még nem hagyott ki tesztet de elismerte, hogy a térde még mindig problémát jelentett a Jerezi teszten és reméli sikerül teljesen felépülnie a Philip Islandi-i szezonnyitóra, ami ezen a hétvégén lesz.

Az utóbbi hetekben mindent megtettem, hogy javuljon a térdem. Jerezben még nem volt a legjobb de Portimaoban például már szinte alig éreztem.

Nagyon remélem, hogy Philip Islanden már nem lesz vele semmi probléma és 100%-ban a versenyzésre tudok koncentrálni.