Még csak 24 éves, de már kétszeres autókrossz Európa-bajnok, emellett friss apa és friss diplomás is. Mindezt elég hamar összehozta Szabó Krisztián, aki ebben az idényben a ralikrossz Eb Szuper 1600-as kategóriájában vitézkedik és harcban van a bajnoki címért. De most leginkább a szülői szerepet gyakorlolja, mert a bajnokságban nagyszünet van, igaz fb-oldalán is látható, hogy Krisztián éppen tesztel. 

 

- Idén már túl vagy jó néhány versenyen, milyen eddig ez a szezon, hogy érzed?

- Kicsit balszerencsésen alakult az év első fele, a nyitóversenyen a döntőben leállt a motor, onnan hiányzik néhány pont. Az angliai hétvége jól sikerült, aztán most is történt egy-két balszerencsés dolog. Ennek ellenére jónak tartom a szezonom, harcban vagyunk az első helyért, és ez a lényeg. Általában rendelkeztem a kellő tempóval, még ha nem is mindig én voltam a leggyorsabb. Rajtam kívül álló okok hátráltattak inkább, most az elődöntőt én rontottam el, de a féltengelytörés nem az én hibám volt, nem én ütöttem meg az autót. Ha valamire szükségem lesz a továbbiakban, az egy kicsivel több szerencse.

- Ki a legnagyobb riválisod?

- Egy dán srác, Ulrik Linnemann, akivel idén még nagy harcaink lesznek, 1 ponttal vezet előttem a bajnokságban, innen még bármi lehet. Neki is hasonló a szezonja, nem mindig van szerencséje, Angliában például felborult, és kigyulladt az autója.

- Milyen a technika, mennyire szereted?

- Én nagyon szeretem az autót, egy kifejezetten ralikrosszra épített Skoda Fabia, amit a csapat nulláról épített fel. 1.6-os szívó, első kerekes, rendkívül jó tanulóautó, a nagyobb kategóriákhoz remek alap.

- Milyen a viszonyod a csapattal, jól kijössz velük?

- Nagyon jól kijövök velük, a csapatfőnökkel, és a szerelőkkel is, megvan a kellő kémia.

- Mi az idei cél?

- Elég egyértelmű, meg akarom nyerni a bajnokságot, mindent beleadok, szerintem nincs olyan ember, aki ne nyerni akarna, ha belevág ebbe. Ezért is tesztelünk most is. 

- Mit gondolsz, eljuthatsz a ralikrossz világbajnokságra?

- Igen, nagyon szeretnék, de fokozatosan szeretnék haladni, ugyanúgy mint az autókrosszal nem akarok elsietni semmit, tudatosan szeretném építeni a karrieremet.

- Nem rég diplomáztál, mesélj erről kicsit, miért volt erre szükség?

- Az embernek mindig kell egy B-terv, autóversenyzőnek lenni nem könnyű, pláne Magyarországról, így egy üzleti iskolát mindenképpen szerettem volna elvégezni, most már diplomás autóversenyző vagyok!

- Mennyi idődet veszi el a ralikrossz, tesztekkel versenyekkel?

- Körülbelül, tíz-tizenkét hetet, maga a bajnokság 6 fordulós, a tesztekre pedig komoly szükség van, hogy kiismerjem a pályákat, felmérjem a terepet. Plusz rengeteg rajtpróbát, rajtgyakorlatot végzek, az még nagy gyengeségem, abban fejlődni kell.

- Hogy mozgatjátok az autót egyik versenyhelyszínről a másikra? Gondolom, nem lábon.

- Nem, nem. Az elég érdekes lenne, van egy csapatbusz abban benne van minden cuccunk, és nagyon szeretek is a csapattal együtt buszozni, mikor megérkezünk felállítjuk a busz mellé a sátrat, és innentől az már szerviz busz.

- A családod, hogy viseli ezt, hogy ennyire elfoglalt vagy?

- Jól, rengeteget segítenek, és próbálnak minél többet kinn lenni a versenyeken. A segítség például azt jelenti, hogy főznek az egész csapatra, így mindenki összedobja amije van, olyan az egész mint egy nagy család. Nagyon fontos a támogatásuk, anélkül nem tartanék itt, ebben biztos vagyok.

- 24 vagy, és máris apa lettél, már bosánat, de ezt így is tervezted?

- Igen, fiatal szülők szerettünk volna lenni, mert az én szüleim és köztem is kicsi korkülönbség, 30 éves koromban már olyan nagy lett volna a generációs különbség, hogy nem igazán értettük volna meg egymást.

- Hogy juthatsz el a VB-re?

- Ezzel a csapattal szeretném folytatni ott is, azt gondolom minden tudásuk meg van, hogy a világbajnokságban is sikeresek legyünk. Sajnos azonban jelenleg nincs olyan autójuk, amivel most ott tudnánk indulni. Közösen már tervezzük is, hogy mit kellene tenni, már csak pénz kell, és szponzor, minden más adott.

- Ennyire drága a ralikrossz?

- A rali sokkal drágább mint a ralikrossz, a wtcc-vel vagyunk körülbelül egy szinten, én úgy gondolom, nem tudom pontosan, de az FIA bajnokságok közül az az ami hasonló hozzánk.

- Hogy kerültél kapcsolatba ezzel a csapattal?

- Egy magyar szerelő, akivel együtt dolgoztam, ennél a csapatnál dolgozott, és ő beajánlott, vagyis én is megkerestem őket. Kaptam egy tesztlehetőséget, tesztversenyt, és ahogy mondani szokták, a többi már történelem…

- Az, hogy fiatal vagy, az előny vagy hátrány?

- Én azt mondom, előny, mert a ralikrosszba nem tapasztalat kell, hanem fiatalon is már el lehet érni jó eredményeket, bármikor.

- Itthon mekkora a verseny egymás közt, azért, hogy minél jobb helyre kerüljön valaki? Gondolom van, hiszen sok tehetséges pilóta van most Magyarországon. 

- Érdekes, amit mondasz, szerintem mindenki megtalálja helyét, és mindenkinek van esélye arra, hogy elérje azt, amit szeretne…