Lendületbe jöttek. Erre utal az eredmény – 31. hely a szakaszon, 29. az összetettben –, no és az is, hogy az asztanai táborban széles mosollyal az arcán mesélte az élményeit az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László. 

Izgalmas szakasz volt. Még a toppilóták is azt mondták, évek óta nem láttak ilyet, hogy egy pálya a sofőr szempontjából is élvezetes legyen, ugyanakkor a navigátor oldaláról is vérbeli kihívást jelentsen. Pedig ez az igazi tereprali...

 

„Sokkal lendületesebben autóztunk, mint hétfőn, viszont sokkal rázósabb is volt az út: a kemény földet éréseknél jó néhányszor éreztem, hogy még nem százas a vállam – mondta Szalay, akinek a bal válla két hónapja sérült meg, amikor az egyik hazai futamon hatalmasat estek. – Jó volt utolérni néhány autót, jó érzés volt csatázni velük, és jó érzés volt magunk mögé utasítani őket. Az egyikükkel hatalmas adok-kapok alakult ki: megelőztek, eltévedtek, megint megelőztek, megint eltévedtek, aztán amikor harmadszor kerültek elénk, sikerült annyira elkeveredniük, hogy megléptünk tőlük. Ezután utolértünk egy buggyt, amelyik nem engedett el, viszont százharmincnál gyorsabban nem volt hajlandó menni. Aztán amikor elnézett egy jelet és orral lefelé lógott a töltésről, végre ki tudtuk kerülni.”

Szalay Balázs még hozzátette, a magas fű (amelyre mindenki panaszkodott), őt a legkevésbé sem zavarta, otthon ugyanis hozzászoktak az efféle körülményekhez. 

S hogy miként látta mindezt a navigátor a jobb oldali ülésből? 

„Óvatosan kezdtünk, de azután ráéreztünk a pálya ízére, és elkezdtünk jó tempót diktálni. Az apróbb eltévedések után hamar megtaláltuk a megfelelő nyomokat, érzésem szerint ha végig ilyen iramban tudnánk menni, abból a verseny végére valami jó eredmény is kisülhetne” – mondta Bunkoczi László. 

Nos, szerdán rögtön jó nagy falat vár a mezőnyre, hiszen a viadal egyik leghosszabb mért szakaszát (568.24 km) teljesíti, immár várhatóan nagy hőségben.

SILK WAY-RALI

4. szakasz, Kosztanaj–Asztana (össztáv: 855.69 km, ebből szelektív szakasz: 223 km) Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret) 1:57:58, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 6:22 perc hátrány, 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 7:33 p h., ...31. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 25:14 p h., ...45. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Pajero) 32:25 p h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vladimir Ribakov (Kamaz) 2:14:13, 2. De Baar, Roesink, Rosegaar (holland, Renault) 4:33 p h., 3. Hongning, Xin, Mokejev (kínai, kínai, orosz, Kamaz) 5:59 p h. 

Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel 4:05:14, 2. Vasziljev 2:41 p h., 3. Loeb 2:51 p h., ...29. Szalay 45:50 p h., ...38. Liszi 52:50 p h. Kamionosok: 1. Nyikolajev 4:23:43, 2. Karginov, Kuprijanov, Leonov (orosz, Kamaz) 5:34 p h., 3. Szotnyikov, Ahmagyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 8:35 p h.