Öt szakasz Kínában, öt Oroszországban – a kettő között pedig a mezőnyt rendhagyó módon repülővel szállítják Ürümcsiből Asztrahánba – ez az, amit a 8. Silk Way raliról már most tudni lehet.

 

Napvilágot látott egy-két nagyon izgalmas tény az idei Silk Way raliról, amelyre a regisztráció már javában zajlik, s amely július 15-én rajtol a császári Kína korábbi fővárosából, Hszianból és július 27-én Moszkvában ér véget.

Az adminisztratív és technikai ellenőrzés után a csapatok Hszianban rajtolnak el, s rögtön belecsapnak a jóba, hiszen a Góbi sivatag várja őket – öt szakasszal.
Homokdűnékre, navigáció-igényes szakaszokra lehet számítani, amelyek a sivatagot kedvelő terepralisok számára valódi csemegét ígérnek, legalábbis a pályabejáró csapat szerint.
A szervezők drasztikus eszközt vetettek be annak érdekében, hogy csökkentsék a hosszú összekötő szakaszokat, és a lehető legnagyobb élményt nyújtsák a versenyzőknek. Az utolsó kínai nap befejezése után (július 20-án estétől) ugyanis két szünnap következik, amely során a mezőnyt repülőgépekkel átszállítják Oroszországba, ahol július 23-án folytatódik a verseny.
A verseny második része szintén öt szakaszból áll, és próbára teszi a navigátorokat ugyanúgy, mint a pilóták vezetési tudását. A Kaszpi tengertől a Volga Deltáig tart majd a küzdelem – érintve a Kalmük sivatagot. A befutót pedig a gyönyörű Vörös téren tartják meg – itt, a Kreml és a Vaszilij Blazsennij székesegyház előtt ünnepelhetnek majd a győztesek, s mindenki más is, aki legyőzi ezt az elképesztő versenytávot.
Érdekesség, hogy az Asztrahán és Moszkva közötti távon (vagyis az orosz szakaszokon) az orosz nemzeti bajnokság indulói is csatlakoznak a mezőnyhöz.