Tavalyi bajnoki címe után egészen július végéig várnia kellett a Mark Webber, Timo Bernhardt, Brendon Hartley triónak arra, hogy újra versenyt nyerjen a Porschénak a megbízhatósági vb-n (WEC), az egykori F1-es ausztrál viszont így sem volt teljesen elégedett.

 

Nagy kő esett le Mark Webber szívéről azzal, hogy a tavalyi bajnoki cím után végre idén is versenyt tudott nyerni a Porschéval, ám az dühíti, hogy rajta és csapattársain kívül álló okok miatt kis híján a nürburgringi elsőséget is elbukta.

Különböző balesetek és incidensek miatt ugyanis a versenyirányítás hatszor is életbe léptette a virtuális biztonsági autót, mely alatt a pályán versengő autóknak egységesen 80 km/órával kell haladniuk – és ez, az ami néhány pilótának nem sikerült…

„A teljes sárga zászlós periódus alkalmazásán még dolgoznunk kell, mert jelenleg kicsit olyan, mint az orosz rulett – méltatlankodott Webber. – Elég össze-vissza verseny volt: értékes időt vesztettünk, amikor a VSC alatt az előttem haladó nem 80-nal ment.”

Webberék triója emiatt el is vesztette a vezetést, mert a Porsche másik egysége jobb ütemben tudott kiállni a boxba, és az ausztrál féle hármas végül csak annak köszönhette a győzelmet, hogy Marc Lieb kicsúszott előtte. Noha André Lotterer szintén egyetértett Webberrel az orosz rulettes hasonlatban, a WEC sportigazgatója, Vincent Beaumesnil szerint még mindig a virtuális safety car a legkevésbé rossz megoldás a hasonló helyzetekben:

„Beküldhetnénk a biztonsági autót is, annak azonban még nagyobb befolyásoló szerepe lenne a verseny végkimenetelére. Olyan biztonsági beavatkozás nem létezik, melynek semmilyen hatása nincs, és úgy érezzük a teljes pályás sárga zászló az, ami a legkevésbé befolyásolja a futamokat.”