Nincs kegyelem, Michelisz elvesztette pontjait!

Az FIA fellebbviteli bizottsága nyilvánosságra hozta csütörtöki tárgyalása utáni határozatát, mely szerint szabálytalan padlólemez használata miatt a Honda versenyzőit megfosztja Marokkóban szerzett pontjaitól. Az ítélet Michelisz Norbertet is érzékenyen érinti.

0 Tovább

A visszaszámlálás elkezdődött: 30 nap a rajtig!

Párizs és Peking után tegnap este Moszkvában tartották meg a 2016-os Silk Way-rali hivatalos prezentációját, amelyet gálaest követett a Four Seasons Hotelben - 30 nappal a rajt előtt.Európából és Ázsiából egyaránt érkeznek versenyzők júliusban a Moszkvából Pekingbe tartó akciódús és látványos viadalra, amelyet nézők milliói követnek majd a tévéképernyők előtt, kezdve az ünnepélyes megnyitóval, amelyre immár hagyományosan a Vörös téren kerül sor.
0 Tovább

Ma eldől Michelisz Norbert sorsa!

Az FIA nemzetközi fellebbviteli bírósága csütörtökön mérlegeli, helyt ad-e a WTCC-ben szereplő Honda fellebbezésének, mely alapján eldől, hogy Michelisz Norberték megtarthatják-e a Magyarországon és a Marokkóban elért eredményeiket.

Nagy port kavart, amikor az FIA sportfelügyelői a technikai delegált figyelmeztetésére úgy döntöttek, szabálytalan padlólemez használata miatt utólag kizárják a Hondát a WTCC magyarországi és marokkói versenyeiből, ami természetesen Michelisz Norbert eredményeit is nagyban befolyásolja.

Az ügy a sorozat nürburgringi hétvégéjén pattant ki, és bár a Honda a kezdetektől meg volt győződve ártatlanságáról, a német futamokon visszatért az eredeti padlólemezekhez, így az ottani végeredmény hivatalosnak tekinthető. A csapat mindenesetre azonnal fellebbezést nyújtott be az FIA-hoz, melyet csütörtökön vizsgál a szövetség nemzetközi fellebbviteli bírósága. A tárgyaláson mind az FIA technikai delegáltja, mind a Honda képviselői ismertetik álláspontjukat a vitatott padlólemezzel kapcsolatban, a bíróság ezután dönt, hogy helyben hagyja-e az ítéletet, vagy a Honda visszakapja-e pályán elért eredményeit.

Érdekesség, hogy a kizárással Michelisz Norbert kerülne a hondás háziverseny élére, az ő hungaroringi hétvégéjét ugyanis tönkretették a technikai hibák, így kevesebbet bukna, mint csapattársai, Rob Huff és Tiago Monteiro – a portugál az összetett második helyéről a hatodikra esne vissza. A hivatalos döntésig ugyanakkor a magyar versenyző nem akar foglalkozni a huzavonával, sokkal jobban érdekli az előtte álló moszkvai hétvége, melyhez a pálya sajátosságai miatt nagy reményeket fűz.

„Ha Marokkó előtt azt írtam, hogy az a pálya fekszik a legjobban a Hondának idén, akkor most Moszkva lehet a második legjobb esélyünk – írta hivatalos honlapján. – A németországi dupla dobogó, amire előzetesen nem is számítottam, rengeteg önbizalmat adott. Ez a lehető legjobbkor jött, és most kicsit úgy érzem, a helyére kerültek a dolgok. Annak ellenére is, hogy hihetetlenül szoros a verseny, és minden egyes apró műszaki vagy egyéb hibának kiemelt jelentősége van. Az biztos, hogy a hangulatomat tekintve most vagyok a legpozitívabb 2016-ban.”

 

0 Tovább

A kis Schumi? Egy az egyben, mint az apja!

A korábbi F1-es versenyző Timo Glock szerint megdöbbentő a hasonlóság a Formula–4-ben vitézkedő Mick Schumacher és legendás édesapja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher között. A német szerint a kis Schumi jó úton jár.

Pole pozíció, domináns győzelem és szárnyalás az esőben – mintha csak Michael Schumachert láttuk volna legszebb napjain.

Ez a teljesítmény azonban a hétszeres F1-es világbajnok fia, Mick nevéhez fűződik, aki a hétvégén a német Formula–4 lausitzringi versenyein villantott meg ismét valamit kivételes tehetségéből, mindemellett pedig a korábbi F1-es pilóta, Timo Glock sem ment el szó nélkül. Az F4-esek a DTM betétprogramjaként versenyeztek a német pályán, így a pilóta végig nyomon követte a 17 éves Mick szereplését, és elmondta, nagyon tetszett neki, amit látott.

„Látszik rajta, hogy sokat fejlődött – mondta Glock a speedweek.com-nak. – A személyisége sokkal letisztultabb, beleszokott a versenyzésbe, és már jobban érzi, mi hogy működik ebben a világban. Fantasztikusan stabil és kiegyensúlyozott a volán mögött, remélem, hogy erre tud majd építeni a jövőben is.” Glock egyébként már gokartos kora óta figyelemmel kíséri a kis Schumi pályafutását, és elmondta, már akkor elképesztő hasonlóságot látott apa és fia között: „Ahogy beült a gokartba, egy az egyben Michaelre emlékeztetett. Azt gondoltam magamban, ’ha most piros sisakot húz a fejére, akkor tényleg Michael az’. Megdöbbentő volt.”

A fiatal pilótát a csaláld egyébként pályafutása elején még nagyon óvta a nyilvánosságtól és a legendás apjával való összehasonlításoktól, így korábban édesanyja nevén, Mick Betschként szerepelt. Ám amióta tavaly fellépett az F4-be, hiába is próbálnák elzárni a külvilágtól, így nagyobb szabadságot engednek neki.

Glock szerint ez a helyes irány, ám reméli, jól csengő neve ellenére sem kapkodja majd el a kategóriaváltásokat, és szépen végigjárja a szamárlétrát: „Hagyni kell, hadd fejlődjön a saját ütemében, nem szabad máris az F1-ről beszélni. Jó, hogy még egy évet maradt az F4-ben, következő lépésként pedig jöhet az F3. Az út nehéz, de megvannak a megfelelő képességei. Azt javaslom neki, hogy maradjon ugyanolyan laza, mint eddig, és csak haladjon előre.”

Mick Schumacher 2016-ban párhuzamosan versenyez a német és az olasz F4-ben, és három-három győzelmet aratva jelenleg mindkét bajnokságban az összetett második helyén áll.

0 Tovább

Ha a baba jön, a világbajnok megy

Van, ami még a győzelemnél is fontosabb a háromszoros ralivilágbajnok Sébastien Ogier-nek, aki kijelentette, ha a hétvégi Szardínia-rali közben születik meg első gyermeke, csapot-papot otthagyva rohan feleségéhez.

Mobiltelefon feltöltve, magángép a kifutón, müncheni kórház értesítve.

Nem épp szokványos lista ez a teendőkkel kapcsolatban egy vb-futam előtt Sébastien Ogier számára, ám a háromszoros világbajnokot ezúttal a versenyzésnél is sokkal jobban izgatja valami: méghozzá első gyermeke születése. A francia klasszis márpedig leszögezte, ha szülés a hétvégi Szardínia-rali közben indul meg, abban a pillanatban rohan feleségéhez, a német Andrea Kaiserhez. Bár ezzel azt is kockáztatja, hogy adott esetben 28 pontot ajándékoz vb-ellenfeleinek, Ogier mérlegelt, és ez sem tántorította el élete egyik legfontosabb pillanatától.

„Már megosztottam a tervem a csapattal – mondta az Autosportnak. – A magángép várni fog, és ha jön a hívás, azonnal indulok. Erről biztosan nem fogok lemaradni! Feleségemet elvileg a rali utáni időpontra írták ki, ám sosem lehet tudni. A csapat pontosan tudja, milyen sokat jelent ez nekem, és megértették a helyzetem – sokan közülük már átéltek hasonlót. Ez ugyanaz, amit Andy Murray csinált az Australian Open idején.”

Az eltökélt franciát valószínűleg erőszakkal sem lehetne visszatartani, ezért a Volkswagen csapatfőnöke, Jost Capito is belenyugodott a döntésbe: „Természetesen megértjük a helyzetét. Ha minden jól alakul, akkor nem is lesz rá szükség, hogy eljöjjön Olaszországból, de ha úgy adódik, hogy a feleségének szüksége lesz rá, ott a helye!"

Ogier akcióját persze elsősorban az teszi lehetővé, hogy eddigi formáját tekintve újabb vb-címe csupán formalitás: a francia öt verseny után 47 pontos előnnyel vezet a tabellán volkswagenes márkatársa, Andreas Mikkelsen előtt, ezért valószínűleg egy verseny kihagyásával is simán megvédheti bajnoki trófejátá.

0 Tovább

motorsport

blogavatar

Minden, ami motorsport!

Utolsó kommentek