A DTM vezetői az egyik legfontosabb feladatuknak tartják a sorozat nemzetközi kibővítését, és ennek érdekében a névváltoztatás elől sem zárkóznak el. A jelenlegi elnevezés túlságosan is arra utal, hogy ez német kategória.

 

Nehéz időszakon megy át a DTM, amelynek új vezetői folyamatosan azt keresik, miként tudnának megfelelő válaszokat adni a motorsport folyamatos változásaiból fakadó kihívásokra.

A sorozat korábban remekül működött a három német gyártóval és a német rajongói bázissal, mára azonban kulcsfontosságú lett nemzetközi szinten is jobban megszerettetni a kategóriát a technikai sportok kedvelőivel.

A Mercedes jövő évi kiszállásával az egyetlen megoldás az életben maradáshoz a nemzetközi gyártók idevonzása, ehhez pedig valószínűleg a sorozat nevét is meg kell változtatni, a DTM eredeti rövidítése ugyanis a Deutsche Tourenwagen Masters, vagyis német túraautó-bajnokság.

„A DTM névnek sok előnye és hátránya van – mondta a sorozatot irányító Gerhard Berger. – Németországban van egy nagyon erős szurkolói mag, amelynek fontos a DTM elnevezés. Viszont Németországon kívül szeretnénk nemzetközibb nevet használni. A teendőink listáján van ez a feladat, de konkrétum még nincs.”

„Lépésről lépésre kell erősítenünk a sorozatot, különösen olyan országokban, mint Nagy-Britannia vagy Olaszország. Visszatértünk ezekre a helyszínekre, de amíg megvetjük a lábunkat, és stabilizáljuk az egészet, addig legalább két-három év eltelik majd.”

„Tudjuk, hogy nem leszünk azonnal sikeresek, ahol csak megjelenünk, mert mindenhez idő kell. Szerintem az új helyszíneken a harmadik évben gondolkodhatunk el a következő lépés megtételén.”