A motorsport világa lélegzetvisszafojtva figyelte, miként sikerül Robert Kubica szerdai tesztje a Hungaroringen az idei F1-es Renault volánjánál, és a lengyel klasszis nem is okozott csalódást: 142 kört tett meg gond nélkül, és minden jel arra utal, felkészült a visszatérésre.

 

Noha néhány hónappal ezelőtt úgy tűnt, hogy Robert Kubica pályafutása ismét zátonyra fut, amikor a tervekkel ellentétben mégsem indult a WEC-ben színeiben, azóta hihetetlenül felpörögtek az események a 32 éves lengyel körül.

Ugyanis, ha másra nem is, de a rövid WEC-es kaland és teszt arra jó volt, hogy bebizonyítsa, az elmúlt évek feltételezéseivel ellentétben Kubica jobb karja mégis alkalmas rá, hogy szűk pilótafülkében vezessen, és ezt követően maga a lengyel is egyre lelkesebb lett a pályaversenyzést illetően. Bár korábban is voltak ajánlatai F1-es tesztre, akkoriban még nem érezte magát felkészültnek, ráadásul valóban hitt benne, hogy a rali világában érhet el áttörést, ám az idő múlásával egyre világosabb lett, hogy nem a WRC az ő terepe.

Amikor sem tavaly, sem idén nem kapott ajánlatot a rali-vb csapataitól, újragondolta lehetőségeit, és elkalandozott a gondolattal, mi lenne, ha ismét megcélozná az F1-et. Figyelembe véve, hogy 2011-es súlyos ralibalesete után kis híján amputálni kellett jobb karját, amelyen később is több tucat műtétet kellett végrehajtani, a visszatérés valóban sokáig elképzelhetetlennek tűnt, Kubica viszont idén már mindent megtett annak érdekében, hogy megvalósítsa a lehetetlent.

Az LMP1-es autóban futott tesztek után sem a GP3-as, sem pedig a Renault 2012-es F1-es kocsijában nem adódott problémája, így szerdán eljöhetett a nagy nap, amikor egy idei F1-es modellt is kipróbált. Bár az új generációs autók teljesen mások, mint amelyekkel korábban versenyzett, Kubica probléma nélkül húzott le több, mint két versenytávot a Hungaroringen, miközben végig versenyképes időket futott.

A nagy kérdés ezek után, hogy mit hoz számára a jövő. Figyelembe véve, hogy már a tesztjét is micsoda média- és szurkolói érdeklődés övezte, a Renault óriásit húzhatna alkalmazásával, hiszen még ha nem is érné el Nico Hülkenberg szintjét, a lengyel visszatérése valóságos marketingálom lenne. A francia csapat ráadásul azért sem vállalna túl nagy kockázatot, mert jelenlegi másik versenyzője, Jolyon Palmer idén még egyetlen pontot sem szerzett, vagyis a nullánál Kubica sem nyújthat rosszabb teljesítményt.

Úgy tűnik tehát, hogy minden adott a nagy visszatérésre, egyelőre viszont várni kell, hogy már idén vagy csak jövőre dobják mély vízbe a lengyelt. Az biztos, hogy a 2011-es életveszélyes ralibaleset után ez a tündérmesébe illő visszatérés az F1 történelmének egyik legnagyobb sztorija lenne.