Nagy visszhangot váltott ki, amikor 2014-ben a Honda Civic Type R új körrekordot állított fel a Nürburgring-Nordschleifén az elsőkerék-meghajtású utcai autók között, ezért a japán gyártó további öt kultikus versenypályán kísérelt meg hasonlót – Monzában és a Hungaroringen Michelisz Norberttel a volánnál.

 

A Honda mindig is büszkén hangoztatta, hogy a Civic Type R gyakorlatilag egy utcai közlekedésre is alkalmas versenyautó, melyet a WTCC-ben száguldó kocsi alapjaira építettek.

A japánok azonban mindezt tettekkel is szerették volna bebizonyítani, és felbuzdulva a tényen, hogy 2014-ben a tesztek során már megdöntötték a körrekordot az elsőkerék-meghajtású autók között a Nürburgring-Nordschleifén, idén további öt kultikus helyszínen hajtottak rá a legjobb időre: Silverstone-ban, Spa-Francorchampes-ban, Monzában, Estorilban és a Hungaroringen.

Nyilvánvaló azonban, hogy a körrekordhoz nem csak gyors autóra, hanem gyors pilótákra is szükség van, ezért a rekorddöntési kísérlethez profi autóversenyzőket kértek fel: Matt Nealt, Bruno Coreiát, Rob Huffot, valamint Michelisz Norbertet. A magyar pilóta Monzában és értelemszerűen a Hungaroringen száguldott, és csakúgy mint kollégái, neki is sikerült új rekordot felállítania a Civic Type R-rel – a mogyoródi pályán például közel 13 másodperccel futott jobb időt a korábbi etalonnál.

Bár Michelisz a menet előtt elismerte, hogy az elvárások miatt nehezedik rá némi nyomás, végül újfent bizonyította kivételes képességeit, és lazán sikerült neki a rekorddöntés.

A Civic Type R új körrekordjai az elsőkerekes autók között:

Silverstone                         2:31.85

Spa-Francorchamps         2:56.91

Monza                                 2:15.16

Estoril                                  2:04.08

Hungaroring                      2:10.85