A WTCR első hétvégéjének tanulságai alapján Michelisz Norbert már látja, mely területeken kell fejlődnie ahhoz, hogy a soron következő hungaroringi versenyeken a lehető legjobb eredményt érje el hazai pályán.

 

A marokkói nyitóhétvégén mindhárom versenyen pontot szerzett Michelisz Norbert, ám a Hyundait érintő büntetősúlyok miatt ezúttal nem volt esélye harcba szállni a dobogós helyekért.

A magyar versenyző ráadásul magas lázzal is küszködött, és a versengés idén olyan szoros, hogy néhány századmásodperces különbség is több helyezést jelenthet az időmérőn.

Michelisz elmondta, a marokkói hétvége egyik nagy tanulsága az volt, hogy a 2019-re gyártott gumikkal másképp kell bánnia, mint az elmúlt években:

„A Hungaroringig a legfontosabb feladatom az, hogy alaposan kielemezzem, pontosan mit és hogyan kell másképpen csinálnom, hogy egy körön újra ki tudjam hozni a maximumot a gumikból.”

„Természetesen a téli teszteken is láttam, hogy másképpen kell kezelni őket, de azokon nagyon nehéz belőni, hogy reálisan hol tartasz a többiekhez képest, mert hiába osztjuk meg az adatokat, a teszteken nem mindenki megy mindig éles tempót.”

A Hyundai versenyzője végül 17 ponttal távozott az idénynyitó helyszínéről, amely abból a szempontból nem rossz, hogy továbbra is lőtávolon belül maradt a többiekhez képest. Michelisz nem is vesztette el a hitét a sikeres bajnoki szereplést illetően:

„Bár egyértelművé vált, hogy vannak területek, amelyeken dolgoznom kell, a végül megszerzett 17 ponttal nem vagyok elégedetlen, és a bajnokság szempontjából sem érzem magam esélytelenebbnek, mint egy héttel ezelőtt.”

„Annak örültem, hogy a futamokból sikerült kihozni a maximumot a rajtpozícióimhoz képest, mert idén szorgos hangyaként szeretném gyűjtögetni a pontokat a lehető legtöbb versenyen.”