Nagyon hasznos, ám bántóan egyhangú tesztet zárt múlt héten a Hondával Michelisz Norbert, aki a monoton munka ellenére azért örül, hogy sok értékes adatot szereztek. Eddig minden jel arra utal, hogy a Civic sokkal jobb lesz, mint tavaly.

 

A WTCC-ben gőzerővel zajlik a tesztelés az áprilisi idénynyitó előtt, és a Hondánál legutóbb Michelisz Norberten volt a sor, hogy nyúzza kicsit a Civicet. A múlt heti gyakorlás azonban más volt, mint a többi, a mérnökök ugyanis nem az autó általános teljesítményére voltak kíváncsiak, hanem csupán egy szegmensre koncentráltak: a kocsi egyenesben mutatott tempójára.

Erre azért volt szükség, mert a Honda tavaly végsebesség terén jókora lemaradásban volt közvetlen riválisaihoz képest, ezért kiküldték Micheliszt a vairanói tesztpályára, hogy oda-vissza rója a kilométereket a végeláthatatlan egyenesben.

„Őszinte leszek: nem ezt élveztem a legjobban versenyzőként, eléggé monoton munkafolyamatról van szó, minimális erőhatásokkal és kihívással – írta saját honlapján vezetett blogján. – Ugyanakkor az esti briefingen, amikor kielemeztük a kinyert adatokat, világossá vált, hogy az egyik leghasznosabb tesztünket teljesítettük Vairanóban ezzel a különleges módszerrel.”

„Az elsődleges célunk az volt, hogy a karosszériával kapcsolatos újítások hatékonyságáról szerezzünk információt. (…) Mi most a fejlesztésekkel megoldottuk azt, hogy a tavalyival azonos légellenállás mellett nagyobb leszorító erőt nyerjünk ki az autóból. Ezzel a pályák 80 százalékán jobb időeredményeket érhetünk el köszönhetően annak, hogy a kanyarokban jobb tapadással rendelkezünk majd, miközben az egyenesekben nem veszítünk a végsebességünkből.”

A teszt tehát messzemenőkig beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és ezzel a Honda mozgástere alaposan megnőtt a beállításokat illetően. Az új autóval hatékonyabban tudják majd a pálya jellegére szabni az erősségeket, így a vonalvezetéstől függetlenül mindenhol ütőképesek lehetnek.