Az olasz gyártó bejelentette, hogy a Katari szezonnyitó után egyből egy két napos tesztre kerítenek sort, amelyen Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso vesz majd részt. Nem csak a gyártó érzi, hogy problémás az új motor teljesítménye az olaszok versenyzője, Dovizioso szerint egyszerűen nem elég a GP17 teljesítménye ahhoz, hogy versenyképesek legyenek vele bárhol is. 

 

Az olasz gyártó bejelentette, hogy a Katari szezonnyitó után egyből egy két napos tesztre kerítenek sort, amelyen Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso vesz majd részt. Nem csak a gyártó érzi, hogy problémás az új motor teljesítménye az olaszok versenyzője, Dovizioso szerint egyszerűen nem elég a GP17 teljesítménye ahhoz, hogy versenyképesek legyenek vele bárhol is.

A Ducati Spanyolországban a Jerezi pályán tesztel majd. Nem lesz könnyű dolguk hiszen szorítja őket az idő. Katar után a MotoGP versenyzői Argentínába majd az Egyesült Államokba látogatnak majd. Az olaszoknak tehát hamar kell lezavarniuk a tesztet, hogy legyen idejük átérni az amerikai kontinensre.

Az első nap a tesztpilóta Michele Pirro pattan majd a motor nyergébe. Ennek az az oka, hogy egy idényben egy csapat első és második számú versenyzője csak öt napot tesztelhet és a Ducati nem szeretne máris elpazarolni két napot a főpilóták idejéből. Ezt megerősítette Paolo Ciabatti is az olaszok sport vezetője.

Lorenzo és Dovizioso csak a második napon kerül majd főszerepbe érdekes lesz majd látni, hogy vajon mennyire sikerül hasznosan tölteniük ezt az egy napot.

Leginkább azért furcsa a Ducati időzítése mert mind Katarban, mind Argentínában és az Egyesült Államokban is hagyományosan jól szoktak szerepelni. A teljesítményük általában az első európai Jerezi futamon szokott visszaesni, ennek az az oka, hogy az a pálya inkább technikás mint gyors.

A teszt céljáról Paolo Ciabatti azt mondta, hogy leginkább a kanyarokra akarnak fókuszálni, ott szeretnének gyorsulni. Emellett pedig Jorge Lorenzonak lesz lehetősége kicsit jobban megszokni a motor karakterisztikáját és alkalmazkodni hozzá, erre azért van szükség mert az előszezoni teszteken pocsékul ment a spanyol.

Az előszezonban nem csak ő hanem csapattársa Andrea Dovizioso is messze elmaradt a legjobb Maverick Vinalestől és Marc Marqueztól. A Yamaha és a Honda tehát mondhatjuk, hogy lépéselőnyben van.

Dovizioso egyébként Ausztráliában csak hetedik lett 7 tizeddel elmaradva Vinalestől. Lorenzo pedig mögötte nyolcadikként végzett. Dovizioso azt elismerte, hogy a Desmosedici GP17 azért fejlődött az elődjéhez képest és ennek örül is. De közel sem eleget ahhoz, hogy a top pozíciókért harcolhassanak minden pályán.

Ha megnézzük a teszteredményeket, akkor sokkal jobban állunk mint tavaly. – mondta Dovizioso. Malajziában és Ausztráliában is sikerült elég versenyképesnek lennem annak ellenére, hogy az ausztrál az egyik legkevésbé kedvelt pályám.

Egy kicsit fejlődtünk 2016-hoz képest. Elég gyorsak is vagyunk. De az érem másik oldala az, hogy a gyengeségeinkben még mindig nem sikerült eleget fejlődnünk.

Nem vagyok boldog. Leginkább azért mert ha Jorge vagy én bajnokunk akarunk lenni idén akkor minden pályán jól kell teljesítenünk és a dolgok jelenlegi állása szerint, ez nem így lesz. Nagyon sok munkát végeztünk el eddig de ez még közel sem elég nem állhatunk le.

Arról is megkérdeztük, hogy van e még valami tervük a szezon előtti utolsó katari tesztre: Nagyon nehéz valami újat megtervezni két hét alatt. Nem hiszem, hogy bármi újat fogunk tudni vinni oda, ami elég szomorú. Én még mindig úgy érzem, hogy a kanyarokon úszik el a dolog. Valamit ki kell találnunk arra, hogy gyorsuljunk a kanyarokban, különben bajban leszünk az egész évben.

Dovizioso azt azért hozzátette, hogy ha sikerül megoldani a kanyarokban a problémákat, akkor fényes jövő áll az olaszok előtt. Amikor például lekerültek a kis szárnyak elölről, az olasz már akkor érezte, hogy javult a teljesítmény.

Amikor tavaly versenyben voltunk mindenkinek kisebb volt a tapadása az egyenesben de kanyarokban sokkal jobbak voltak. Egyelőre ugyanaz a helyzet mint egy éve sok paraméterben erősek vagyunk de még mindig messze vagyunk a többiektől. Így, hogy az ellenfeleik jobbak például kanyarokban nehéz megmondani mi lesz. Ezért is gondolom úgy, hogyha rátapintunk arra a kritikus pontra, akkor nagyon jók leszünk.

Így állunk tehát két héttel a szezon kezdete előtt. A Honda nagyon erős és Marc Marquez is nagyon erősnek tűnik. Őt belső fenyegetés nem nagyon érheti, hiszen Pedrosa már régóta a tipikus másodhegedűs szerepében tetszeleg.

A Yamahánál viszont más a helyzet. Mindenki azt hitte, hogy Vinales még messze van Rossi szintjétől de a tesztek alapján ez éppen fordítva van. Vinales volt az egyetlen akinek sikerült megszorítania Marquezt, Rossi pedig jelen pillanatban tanácstalannak és lassúnak tűnik. Ha nem sikerül valamit alakítania akkor idén csak a spanyolok hátát fogja nézni.

Persze a Ducati áll a legrosszabbul. Amíg nem képesek megoldást találni a bajaikra nem valószínű, hogy bármilyen komoly eredményre képesek lesznek. Egyelőre úgy tűnik, hogy Lorenzo sem lesz képes világbajnoki címet hozni az olaszoknak és Rossi után neki is beletörik a fejszéje a nehéz fába. Pedig a sportágnak nagy szüksége lenne egy jó Ducatira hiszen már az utóbbi években csak a Yamaha és a Honda csatáját nézzük.