Az FIA évek óta rengeteg energiát fektet abba, hogy segítse a nőket a motorsportban, ennek egyik fontos része pedig a terepralis hölgyek támogatása, melyet a katari szövetséggel karöltve igyekeznek minél hatékonyabban megvalósítani.

 

Hogy az FIA milyen komolyan veszi a nőket a motorsport világában, azt jól példázza, hogy a nemzetközi szövetségnek külön bizottsága is van a korábbi sikeres versenyzőhölgy, Michéle Mouton vezetésével.

Ez a bizottság támogatja feltörekvő női pilótákat, munkájában pedig nagyban segíti a Katari Motor- és Autósport-szövetség, mely tavaly pályázatot írt ki a terepralis hölgyeknek. A két szövetség akkor egy nagyszabású, ötnapos tréningprogramot szervezett a jelentkezőknek, akik közül a legtehetségesebb párost próbálták kiválasztani.

A program során az új-zélandi Emma Gilmour tette a legmélyebb benyomást a szakértőkre, így ő vehetett részt idén áprilisban a katari Sealine terepralin, Nasszer al-Attijahnak pedig annyira megtetszett a teljesítménye, hogy a múlt heti Italian Bajára is meghívta. Az új-zélandi hölgy ezúttal új navigátorral, a dél-afrikai Sandra Labuscagne-nal vágott neki a versenynek, amelyen nem is okoztak csalódást, és a kezdeti nehézségek ellenére is a hatodik helyet érték el kategóriájukban.

„Sajnos az első szakasz kissé kifogott rajtam – mondta Gilmour. – A nagy por miatt rosszul reagáltam, így fejre állt az autó, de szerencsére nem sérült meg különösebben. Az egyetlen probléma az volt, hogy a szélvédőnk kiesett a helyéről, így a szakasz végére iszonyú sarasak és vizesek lettünk, de így is jól szórakoztunk. Ezután a harmadik legjobb időt értük el a T2-es kategóriában, de beragadtunk a lassabb autók közé, akik nem igazán szerettek volna lehúzódni a lányok elől. Az első szakasz problémái nélkül könnyedén a harmadik helyen végeztünk volna.”

Az FIA és a katari szövetség a jövőben is minden lehetőséget szeretne megteremteni a hölgyeknek annak érdekében, hogy valaki ismét olyan magasságokba érjen, mint Jutta Kleinschmidt, aki 2001-ben megnyerte a Dakar-ralit.