A múlt hétvégi Mecsek ralinak már közel sem volt olyan nagy tétje. Herczig Norbert már korábban bajnok lett, így a szezonzárónak inkább csak presztízs értéke volt, illetve a Herczig mögötti pozíciókért ment a harc, amelyben Hadikék nyertek. 

 

A „bemelegítő” 2 kilométeres szlalomozáson az ifj. Tóth, Szőke páros, míg az erdei gyorsasági szakaszokon a Hadik, Kertész duó volt a leggyorsabb. Mögötte a Velenczei, Farnadi, illetve a bajnoki ezüstért küzdő Vincze, Kuti kettős jeleskedett.

A bajnokságban toronymagasan vezető Herczig, Bacigál duó az abszolút 11. helyen állt három gyorsasági szakasz után a Škoda Octavia WRC-vel. Spitzmüllerék a jó kezdet után 10 másodperces büntetést kaptak korai rajtért, így az összetett értékelésben a nyolcadik helyet tudhatták magukénak.

Az első kör után, a versenyzők így nyilatkoztak:

Herczig Norbert, Bacigál Igor:

Nagy élmény a verseny ezzel az autóval, jó néhány helyen lógattuk a Škoda hátulját, ezt mi is és a közönség is nagyon élvezte!

Balogh János, Holczer Dániel:

Pogányban vigyáztunk a gumikra. Viszonylag jól sikerült az első kör, bár nagyon sok a felhordás az erdészeti utakon. Trefort-pusztán kicsit bátrabbak voltunk és kalandoztunk, a cserjést itt-ott megritkítottuk. A második reptéri szakaszon már összekaptuk magunkat.

Ifj. Tóth János, Szőke Tamás:

Óvatosan közelítettünk az első gyorsasági szakaszokhoz. Most a második körre megpróbálunk állítani az autón, és másik gumikat is rakunk fel.  

Spitzmüller Csaba, Béres László:

Sajnos rögtön az elején egy korai rajt miatt kaptunk tíz másodperc büntetést, amit nem lesz egyszerű ledolgozni. Szerencsére az autóval minden rendben van, úgyhogy most igyekszünk majd nagyon odapattanni a gázra.

Hadik András, Kertész Krisztián:

Eddig minden rendben megy. A reptér? Hááát… Az az igazság, hogy én inkább a városi gyorsokra voksolnék, amelyek külföldön egyre inkább divatosak, nálunk viszont még hallani sem nagyon lehet róluk. Az erdeiek viszont rendben voltak, reméljük, a folytatásban is hasonlóan jól megyünk majd.

Velenczei Ádám, Farnadi Ágnes:

Várakozáson felül teljesítettünk eddig volt egy második és egy harmadik időnk is, abszolút 3. helyen állunk. Eddig jól választottunk gumit is, igaz, még csak most jön a neheze. Sötét is lesz, párásodik is, de igyekszünk ezután is jól menni.

Ranga Pézter, Czakó Janek:

A reptéren még egészen jók voltunk, a második nagyon sáros volt, de azért még ott is jól átmentünk. A harmadik-negyediken viszont valami elektronikus gond keletkezett, nem tudja magát kiforogni az autó, ötezer környékén egyszerűen megtorpan. Talán valami szenzorhiba, nem tudjuk, de remélem, most megtalálják a szerelők.

Bútor Róbert, Tagai Róbert:

Nagyon koszosak az utak, sok a sár. Ez a terep nem a mi régi kétkerekes, autóinknak való, ráadásul maga az út is dobálós. Hiába van rendben az autó, nem ezek a mi terepeink, holnap sokkal jobb lesz.

Baumgartner Balázs, Baumgartner Péter:

Nagyon jól indultunk, de Trefornál és a következő ralishow-n már nem annyira ment, egy kicsit puhább gumit kellett volna választanunk, de majd most helyretesszük, és javítunk.

A második zobáki gyorsasági szakaszon, a leggyorsabb időt ezúttal is Hadikék neve mellé jegyezték, míg másodikként ismét Velenczeiék érkeztek. A harmadik helyet viszont ifj. Tóthék szerezték meg.

Az ifj.Tóth, Szőke kettős öröme azonban nem tartott sokáig, a Trefort-pusztai szakaszon árokba csúszott és olyan mértékben összetörte a Peugeot-ot, hogy a verseny számukra véget is ért. Az elhúzódó műszaki mentés miatt végül a hatodik gyorsasági szakasz, etap lett, a versenyzők a pogányi reptéren folytatták a versengést.

Az abszolút értékelésben a Hadik, Kertész és a Velenczei, Farnadi duó mögé a Vincze, Kuti kettős zárkózott fel. Az ötödik-hatodik helyért Balogh és Matics között ment az adok-kapok, kettejük csatájából végül előbbi került ki győztesként.

A pécsi Ranga, Czakó páros egész nap műszaki gondokkal küszködött, így abszolút tizedik helyen várták a szombati folytatást.

A Spitzmüller Csaba, Béres László duó nehéz napon volt túl, sokat kellett várniuk a hatodik gyors előtt (amely végül etap lett), ráadásul emellett még kisebb technikai problémájuk is akadt.

Úgy fogalmaznék, hogy a semmi közepén lebegünk. Borzasztó napunk volt, rögtön az elején kaptunk egy 10 másodperces büntetést, ami nagy hátrányt jelent egy ilyen kiegyensúlyozott mezőnyben. Ráadásul elromlott a lámpánk is, így nem sikerült jól az egyik gyors. Szóval szenvedős napon vagyunk túl, de örülünk, hogy Janikáéknak nem lett bajuk, csak annyit láttam, hogy a fák között van az autójuk.

A kettes rajtszámmal induló Balogh, Holczer páros elégedetten nyilatkozott a hosszúra nyúló pénteki nap végén a szervizparkban.

Amit akartunk, azt megcsináltuk. A reptér nem a barátunk, így azzal főztünk, amink volt. A hegyen is voltak meglepetések, de lehetett ma versenyezni legalább.

Herczig Norbert egy régi-új autóval vágott neki idén a Mecsek lankáinak, de bizakodva várja a szombati gyorsaságikat.

Ez az autó más vezetési stílust igényel, de néha vissza kell ülni ezekbe a járművekbe is. Furcsa érzés, hogy egy kanyarban kétszer kell kormányozni. Az erdei utak nagyon tetszenek, még barátkozunk az autóval, de holnap támadunk. Nagyon nagy öröm, hogy a jubileumi Mecsek Ralin rajthoz állhatunk.

Vincze Ferencnek és Kuti Péternek nem jött jól, hogy etap lett a hatodik gyors, de várják már a holnapot.

Zobáknál nem lett olyan jó az időm, mint amilyenre számítottam, lehet, hogy bennem volt, hogy tavaly itt estem el. Trefortot pedig sajnálom, hogy etap lett, mert az első körben is igen jó időt mentünk ott. Janikáékat nagyon sajnáljuk, de hallottuk, hogy jól vannak. Holnap lesz a táv nagyobb része, technikás, viszonylag könnyebb pályán versenyezhetünk majd, alig várjuk már.

A kilences számmal versenyző Ollé Sasa nem éppen a megfelelő gumikkal kezdte a versenyt, ezért vesztett is néhány fontos másodpercet.

Rossz volt a gumiválasztás az elején, így az első kör nem úgy sikerült, ahogy elterveztük. A végén azonban már jól mentünk, az erdőben a sáros út kifejezetten tetszett.

A Hadik András, Kertész Krisztián duó vezeti az összetett versenyt, így ennek megfelelően elégedetten nyilatkoztak a szervizparkban.

Minden rendben van velünk. Bízom benne, hogy holnap elkerülnek minket a problémák. Tetszenek az erdei utak, jó időket is mentünk.

Matics Mihályék sem örültek a hosszúra nyúlt első napnak, de végre versenyeztek egy jót.

Határozottan jól esett ez a mai nap, végre tudtam versenyezni. Tizedekre lehetek az előttem állóktól, jó lenne, ha így folytatódna holnap is, de valószínűleg nem fog.

A versenyzők nekivágtak a második napnak. A mezőnynek már jobban tetszettek ezek a gyorsasági szakaszok, mint a tegnapiak, annak ellenére, hogy az elején még hideg volt az aszfalt, sokan a rossz gumiválasztás és a csúszkálások miatt nem tudták magukból kihozni a maximumot.

Az abszolút tizedik helyen álló Ranga Péter, Czakó Janek kettős újult erővel kezdett a szombati napon, hiszen az este folyamán sikerült orvosolniuk a fennálló műszaki problémákat. Árpádtetőn, Bakonyán, sőt a leghosszabb orfűi gyorson is abszolút első idővel értek célba, így feljöttek az abszolút negyedik helyre.

Rangáék mögött a Hadik, Kertész és a Herczig, Bacigál kettős osztozott a második és harmadik időkön, a gyorsasági szakaszokon.

Az összetett élbolyban nem történt változás, Hadikék tovább növelték az előnyüket Velenczeiékkel szemben, a pénteken megszerzett 11,4 már 38,2 másodpercre nőtt. A dobogó legalsó fokát a Vincze, Kuti duó foglalta el, de mindössze 3,3 másodperc hátránnyal Velenczeiék mögött.

Az összetett versenyt magabiztosan vezető Hadik, Kertész duó a szervizparkban mosolyogva nyilatkozott a szombati első három gyorsot követően:

Jól mentünk, elég gyorsak vagyunk. A gumik ugyan elmelegedtek, de ezen kívül minden rendben van. Ranga Petiék nagyon gyorsak, de azt gondolom, hogy nekünk nincs mitől félnünk. Bízunk benne, hogy feljönnek a második helyre, mert az nekünk a pontokban nagyon jó lenne. Szeretnénk végre már végigmenni a Mecsek Ralin.

A Velenczei, Farnadi kettős előnye ugyan csökkent a harmadik helyezetthez képest az orfűi gyors után, mégis bizakodva várták a szombati nap második felét.

A mai első gyors jobban csúszott, mint amire számítottam, Orfű pedig elég gyors volt, elmelegedett a gumim, de bízunk a jó folytatásban.

Vincze Ferencnek és autójának jobban feküdt a jubileumi Mecsek Rali második versenynapja, mint a rövidebb, reptéri rali show-val tarkított péntek.

Ez a nap eddig jobban sikerült, mint a tegnapi. Az R5-ös autókkal és a helyi pilótákkal nem tudjuk felvenni a versenyt, hiszen nekik nagyon nagy a helyismeretük. A gumizást elrontottuk az első két gyorson, de a harmadikra bevált a választásunk. Igyekszünk megcsípni a második helyet.

A pécsi Ranga Péter hatalmasat javított a tegnapi idején, az árpádtetői és az első bakonyai és orfűi szakaszt is megnyerte, így nagy reményekkel vághatott neki a verseny utolsó három gyorsának.

Este meg tudtuk javítani az autót, így ma már azokat az időket mentük, amelyeket normális esetben vártunk volna. Jelenleg a negyedik helyen állunk, hat helyet tudtunk előrelépni, bízunk benne, hogy legalább a dobogó harmadik fokát elcsíphetjük, de a második sem elérhetetlen.

A szombat délután során a 32, még versenyben lévő páros is megérkezett a Széchenyi téri céldobogóra.  Ahol a legnagyobb serleget az abszolút győztes Hadik András, Kertész Krisztián páros vehette át Oláh Gyárfástól, az MNAST elnökétől, illetve Vári Attilától, a rendező PSN Zrt. vezérigazgatójától, sportolóként korábbi kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázótól.

Náluk is nagyobb tapsot kapott ugyanakkor a hazai színekben száguldó, Ranga Péter, Czakó Janek kettős, akik szombaton verhetetlennek bizonyultak, hatból hat szakaszt nyertek, jelentős fölénnyel maguk mögé utasítva ellenfeleiket a gyorsokon.

Bár a szombati gyorsasági szakaszokon nem ők voltak a leggyorsabbak, pénteki előnyüket megtartva az abszolút elsőséget Hadikék szerezték meg. Rangáék menetelésével a dobogó legalsó fokára szorult a Vincze Ferenc, Kuti Péter kettős. A dobogósok mögött a Mitsubishik foglaltak helyet, sorrendben Velenczei, Matics, Spitzmüller és Balogh gyűjtötte be a bajnoki pontokat.

A Herczig, Bacigál duó célba érése az utolsó előtti gyorson még bizonytalannak tűnt, gondjuk akadt ugyanis a szervóval és nem tudták, hogy kibírja-e a verseny végéig. A távot végül teljesítették és az abszolút nyolcadik helyen értek be a Škoda Octavia WRC-vel.

Ahogy a céldobogón a győztes Hadik András, elárulta, öröme határtalan, hiszen a meglehetősen nehéz, számunkra balesettel és sokszor szerencsétlen helyzeteket is tartogató esztendő zárásaként, végre sikerült megnyerni első idei versenyüket. A pilóta nem titkolta, neki a pénteki pályák tetszettek jobban, a keskeny, felhordásos erdei utak jobban fekszenek ugyanis az ő vezetési stílusának. Mint mondta, péntek esti előnye birtokában szombaton már inkább a biztonsági autózásra törekedett, és ez a taktika meg is hozta az eredményét.

Az abszolút 3. helyen a Vincze Ferenc, Kuti Péter duó végzett a Mitsubishi Lancer EVO IX R4-essel.

Már a futam előtt kiegyeztem volna a dobogós hellyel, amely végül sikerült is – árulta el a pilóta. Ez pedig a bajnokság szempontjából is fontos volt számára, hiszen így megtartotta ezüstös pozícióját.

Ez volt tehát az 50. jubileumi Mecsek rali. A bajnoki címet már korábban elhódították Herczigék.

A zárófutam, az Ózd rali előtt az abszolút bajnokság élcsoportjának állása: 

  1. Herczig Norbert, Bacigal, Igor     Skoda Fabia R5                   148.5 pont
  2. Vincze Ferenc, Kuti Péter             Mitsubishi Lancer Evo IX R4     109
  3. Hadik András, Kertész Krisztián Ford Fiesta R5                            89
  4. Balogh János, Holczer Dániel      Mitsubishi Lancer Evo IX          86
  5. Spitzmüller Csaba, Béres László Mitsubishi Lancer Evo X           74.5
  6. Velenczei Ádám, Farnadi Ágnes Mitsubishi Lancer Evo IX R4      71
  7. ifj.Tóth János, Szőke Tamás        Peugeot 208T16 R5                   69
  8. Trencsényi József, Verba Gábor Ford Fiesta R5                            64.5
  9. Kazár Miklós, Ferencz Ramón    Ford Fiesta R                              64
  10. Ollé Sasa, Tóth Zsolt                  Ford Fiesta S2000                     58...