Óriási átrendeződés van kialakulóban a motorsport térképén, mert miután az Audi búcsút intett Le Mans-nak és a WEC-nek, a hírek szerint az elmúlt években egyeduralkodó Volkswagen is kivonul a rali-vb-ről.

 

A brit Autosport értesülései szerint négy év dominancia után a Volkswagen búcsút int a WRC-nek, és erőforrásait más területekre csoportosítja át. Bár a német márka hivatalosan nem erősítette meg a hírt, a szaklap biztos forrásra hivatkozva állítja, hogy a döntés a keddi wolfsburgi elnökségi ülésen született meg.

Motorsportos berkekben már régóta pletykálnak a VW kiszállásáról, mivel a konszern a 2015-ben kipattant dízelbotrány óta alapvető strukturális változtatásokon esett át. A kiszállásnak tehát nem anyagi okai vannak, a WRC-s költségvetés ugyanis nem terhelte meg annyira a gigavállalatot, inkább csak PR-szempontból mutat rosszul, hogy a szégyenteljes időszakban hétről hétre jelennek meg a hírek, képek, videók az önfeledten pezsgőző VW-s emberekről. Pedig a Volkswagen WRC-s szereplése igazi sikertörténet, a márka már első, 2013-as szezonja óta uralja a bajnokságot, minden idényben győzött, és a legutóbbi 980 gyorsasági szakaszból 622-t megnyert.

A döntés után az egész csapat sorsa bizonytalanná vált, köztük az elmúlt négy vb-címet bezsebelő Sébastien Ogier-é is, akiről egyelőre nem tudni, marad-e a sorozatban. A francia klasszis jelenléte életbevágó fontosságú lenne a több sebből vérző WRC-nek, és a gyári istállók részéről is logikus lépés lenne egy olyan kaliberű sztár leigazolása, mint ő. A Citroen például kézenfekvő megoldásnak tűnne, és a francia valóban izgalmas párost alkotna Kris Meeke-kel.

Ennek ellenére a Volkswagen lépése mindenképp fájdalmasan érinti a WRC-t, pláne annak fényében, hogy a vadonatúj, 2017-es autó fejlesztése már gőzerővel zajlik. Azé a kocsié, melyet sajnos sosem láthatunk már éles bevetésen...