Önnek mi jut eszébe először Indiáról? Nem lövünk mellé, ha nem az autóversenyzők és a motorsport világában keressük a választ igaz? Armaan Ebrahim 2005-ben debütált az együléses versenyautók mezőnyében, most pedig 27 évesen csatlakozott a Lamborghini versenyzői programjához. A következő interjúból megtudhatjuk, hogyan alakult eddigi karrierje és mik a tervei a jövőbe tekintve.

 

Nemrég csatlakoztál a Lamborghini versenyzői programjához és az első szakasz el is zárult már. Mit jelent ez számodra és hová vezet ez az út?

A Lamborghini Squadra Corse keretein belül fiatal versenyzőket kerestek és 12 embert választottak különböző piacokról. Köztük engem is. Az első szint három napos volt és ezalatt az idő alatt meglátogattuk a gyárat, erőnléti felmérést végeztek rajtunk és egy egynapos tesztet is teljesíthettünk a Super Trofeo GT3-as autóval.

Ez a vizsga azért is kellett, hogy megszerezzem a hivatalos engedélyemet és a Lamborghini oktató papíromat is. Ezek után kezdhettem meg az Ázsia és Óceánia szériában a vezetést a gyártó színeiben. Innentől kezdve nekem nem volt más dolgom, mint hozni az eredményeket és reménykedni, hogy a Lambo népszerűsége növekszik Ázsiában.

És ha javul a megítélése a Lamborghininek, akkor több befektető érkezik és segíti a márkát. Tehát India egyre inkább bele tud kerülni a motorsport világ körforgásába. Ez a folyamat kéz a kézben történik. Az én szerepem ebben, hogy ülök az autóban és kihozom abból a maximumot és szállítom a jó helyezéseket.

Hogyan látod, a Lamborghini arra törekszik, hogy Európába vigyen téged, vagy inkább Ázsiában képzelik el a jövődet?

Az ázsiai piac is erős. Indult mostanában néhány új bajnokság a régióban és a mostani Asia GT széria kifejezetten nagy kihívás. Aztán ott van még Japán, ami szintén kiváló, vagy Kína, ahol egyre inkább felfelé tör a GT autózás.

Nem ragaszkodom Európához. Amíg van hol versenyeznem, legyen az Ázsia vagy a világ bármely pontja, addig boldog vagyok. Rengeteg kitűnő bajnokságot és versenyt találunk bármelyik földrészen. Szerencsésnek tartom magam, hogy autóban ülhetek és ezt vallhatom foglalkozásomnak.

Második szezonodat taposod a Super Trofeo ázsiai szériájában. Honnan jött az egész ötlet, hogy éveket töltesz Európában, majd hazatérsz Ázsiába?

Amikor kicsi a költségvetésed, akkor nem tudsz a legjobb autóan vezetni, nem tudod megszerezni a legmegfelelőbb technikát az autónak, képtelen vagy felvenni a versenyt az élmezőnnyel. Ez mindig egy nehéz feladat. A logikus lépés tehát az volt, hogy pénzügyi okok miatt egy lépést hátráljunk.Körülnéztünk a világban és végül a növekvő és erősödő ázsiai porond mellett döntöttünk.

A szezonról igazából pozitívan tudok nyilatkozni, hiszen az elmúlt három versenyen mind a háromszor elsőként érkeztem a boxutcába versenyzőcserére. A csapat is tökéletes munkát végez egész szezonban, remélem meg tudjuk nyerni az összetettet év végén.

Valenciában rendezik a Finálét. Mit vársz tőle?

Jó emlékeim vannak Valenciáról. Dobogós hely az F2-ben például, de GT autóval egész más lesz. Már csak azért is, mert sok lesz a jó ’profi-amatőr’ páros így egymást is nagyon motiválni kell a jó eredményért. Remélhetőleg a csapattársam Dilantha tudja hozni a többi Amatőr versenyző tempóját. Nekem a feladatomat kell teljesíteni, mintha én lennék a legjobb Profi versenyző. Mindkettőnknek a saját feladatára kell koncentrálni. A szezon eddigi teljesítménye alapján a mezőny első felébe várom magunkat. Korábban az egéz Ázsia GT bajnokságra leadtad a nevezésed, de mégis csupán egyetlen fordulót teljesítettél.

Mi történt?

A terv az volt igen, hogy egész szezont fussunk. A kocsival akadtak gondjaink. A régi Gallardoval mentünk és Koreában néhány probléma lépett fel. Nagyon csalódott voltam. Annyiban poztív, hogy a Super Trofeora tudunk koncentrálni 100%-ban és ez meg is mutatkozik az eredményekben. Nyilván jó lett volna több versenyen indulni, de talán még lesz rá alkalmam.

Mit várhatunk a következő évben?

Sosem lehet tudni. Minden a költségvetésen múlik és a továbbiak utána jönnek. Először szeretném befejezni ezt a szezont és csak utána foglalkozni a következővel. Van néhány lehetőség. Egyelőre fogalmam sincs, remélem valahol a Lamborghininél vezethetek.

A szponzoroktól függ minden?

Indiában a JK Tyre támogat karrierem kezdete óta. K az egyetlen ok, hogy még mindig itt vagyok. Rendkívül nehéz dolog ez. A többi partnerem változott az évek alatt. Hol jött egy, hol ment egy. Változnak a körülmények és ez nem a legjobb üzleti befektetés.

Az egyetlen megoldást abban látom, ha több nemzetközi szériát hoznának Indiába. Ha több a néző, akkor az kedvező befektetést jelent az üzletembereknek. Ez dönthet akár az indiai motorsport jövőjéről is. Ha meg tudjuk valósítani [a több nemzetközi versenyt] akkor minden könnyebb lenne.

Végül térjünk rá, hogy mi a szereped az újonnan indított F4 SEA bajnokságban? Elég aktív vagy arrafelé is…

A kapcsolat Meritusszal aki irányítja az F4 SEA-t még a múltba nyúlik vissza, amikor az ázsiai szériájuknál segédkeztem. Innen az ismertség. Az FIA egy új belépő bajnokságot hozott létre nemzetközileg, ahol a körülmények adottak minden régióban. Nagyon jó lépésnek tartom, hiszen így a fiataloknak esélye van elindulni a nemzetközi karrier útján.

Minden autó, beállítás körülmény egyenlő. Így minden a versenyzőn múlik, így ki tudnak tűnni az igazi csillagok. A srácok 15-20 év között vannak így nincsen nagyon korábbi tapasztalatuk előző szériákból, legfeljebb gokart versenyek. Két indiai fiú van, Akash Gowda és Mohammed Nalwalla. Utóbbit menedzselem és egyengetem a pályafutását is és a fejlődésük egészen elképsztő. Az első néhány versenyen szenvedtek, de a folyamatos vezetési lehetőségnek hála komoly élmenőkké váltak.