Egy új MotoGP szezon mindig nagy lehetőségekkel kecsegtet sok motorosnak akik az előző évben nem nyújtottak kiegyensúlyozott vagy jó teljesítményt. De sokan vannak akik egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy a 2017-es szezonban ugyanezt megtegyék. Jöjjön hát három közülük akiknek kötelező javulniuk. 

 

Scott Redding (Pramac Ducati)

Mennyi minden történik egy év alatt. Tavaly ilyenkor Redding azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy az előszezon tesztjein remek tempót ment a Ducatival és úgy tűnt, hogy komoly fenyegetést jelenthet a legjobbakra az olasz márka nyergében.

De amikor teljesítenie kellett volna a Gloucestershirei születésű versenyzőnek nem sikerült a teszten mutatott teljesítményt a versenyekre átvinnie, legalábbis száraz körülmények között. A vizes Asseni versenyen sikerült egy harmadik helyet szereznie és megcsípte a negyedik helyet a Saschenringen de ennyi. Ezek voltak a tavalyi évének legemlékezetesebb pillanatai.

Redding egyszerűen képtelen volt folyamatosan jó teljesítményt nyújtani. A harmadik helye után a következő versenyeken a teljesítménye két 15. hely és egy 17. Ez után történt az eset Petruccival, amikor az olasz kiütötte. Habár visszaszerezte később a pontjait ekkor már késő volt. Esélye sem volt arra, hogy megmutathassa mire is képes.

Viszont ekkor kiderült, hogy nem Redding fogja megkapni az új fejlesztésű GP17-es Ducatit hanem Petrucci. A GP-16-os azért így sem lesz egy rossz vagy használhatatlan motor, de nehéz lesz vele lenyomni Petruccit.

Redding célja tehát 2017-re leginkább az lehet, hogy a többi GP-16-al menőt győzze le. Bautistat és Barberát mindenképp meg kell vernie ha nem akarja magát a MotoGP-n kívül találni. A brit viszont nem csak belső, hanem külső nyomásoktól is kell, hogy tartson. Honfitársa Chaz Davies bejelentette, hogy szeretne a MotoGP-ben versenyezni. Ez plusz nehézség lehet Redding számára, kíváncsian várjuk, hogy birkózik meg vele.

Alex Rins (Suzuki)

Talán furcsa lehet, hogy egy két éves megállapodással rendelkező gyári pilóta mit keres egy ilyen listán de ez nem írja le a teljes sztorit. A Moto2-ben ’’végzett’’ Rinsel szemben egyértelműen nagyok az elvárások és lesz is mit bizonyítania a motorozás királykategóriájában.

Tavaly a Moto2-ben a vb cím két ember csatáját hozta. Rinsét és Zarcoét aki szintén idén debütál majd a MotoGP-ben. Az Aragoni verseny után mindössze egyetlen pont választotta el őket és úgy tűnt Rins jó formában van. Ekkor azonban minden megváltozott. Minden Zarco mellé állt. Rins Motegiben és Philipp Islanden is kiesett, amivel teljesen kikerült a címét folytatott harcból. Amikor pedig mindössze 14. lett Malajziában minden eldőlt. Zarco lett a világbajnok.

Akkoriban Rinsről azt lehetett hallani, hogy már minden mást elengedett, csak arra koncentrált, hogy jó mentális és fizikális állapotba kerüljön a Suzuki szezon utáni tesztjére. Furcsa mód azonban elesett a teszten a második nap és olyan komoly sérüléseket szerzett, hogy nem tudott visszaülni a motorra.

Rins viszont összeszedte magát. A Sepangi teszteken mindössze 7 tizeddel volt elmaradva a legjobb időtől, ami a Suzukitól elég jó tempó. De egy olyan embernek akinek Maverick Vinalest kell helyettesítenie, nem lesz könnyű dolga. A mostani teljesítményénél sokkal jobban kell teljesítenie és formába kell lendülnie mielőtt a szezon elindul Katarban.

Rins célja egyértelműen az, hogy idén legyőzze Zarcot és megmutassa, hogy jó döntést hoztak a japánok amikor őt választották. Nem kérdés, hogy a Suzuki figyelni fogja a franciát is és amint úgy érzik, jobb lehet mint Rins nem kérdés, hogy megfogják keresni.

Bradley Smith (KTM)

A Michelin gumik és a speciális elektronika tavaly sok embernek okoztak problémát. Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa mellett Smith volt az akit leginkább érintettek ezek a változások. A csapattársa Pol Espargaro egyszerűen lemosta a pályáról. A spanyol kétszer annyi pontot hozott a Tech 3 Yamahának.

Szerencséje volt viszont Smithnek, hogy még a 2016-os év elején szerződtette a KTM. Így egy új kezdet jöhet számára. Később kiderült, hogy a csapattársa is megy vele és ketten erősítik majd az osztrák csapatot. Ez után mindketten beleadtak mindent és vérre menő csatát vívtak. A Sepangi teszten szinte ugyanazt az időd futották.

Rinshez hasonlóan neki is két éves szerződése van, így közvetlen veszély nem fenyegeti. Viszont azzal, hogy a KTM-es ülést leginkább a 2015-ös teljesítménye alapján kapta, nagy esély van rá, hogy az idei szezon dönti el ki merre mehet 2019-ben.

A KTM jelenleg egyértelműen le van maradva a többi gyártó mögött de Kallio tavalyi Valenciai teljesítménye után, egyértelműen felszálló ágban van az osztrák márka. Ezáltal pedig egy vonzó lehetőség lehet sok fiatal vagy éppen rutinos versenyző számára. A legérdekesebb az lesz, hogy mind a 12 gyári versenyző szerződése két év múlva fut ki így nagy kavarodás lehet.

Az is egyértelmű, hogy vagy Espargaronak vagy csak Smithnek lesz helye a KTM-nél 2018 után. A britnek tehát muszáj lesz egy jobb szezont futnia, ha jó esélyt akar magának egy újabb szerződésre.

(a motorsport.com alapján)