A 2017-es szezontól újra korábbi versenymérnökével, Bári Gergellyel dolgozhat együtt Michelisz Norbert, és a magyar kontingenst Juhász Szabolcs adatelemző mérnök egészíti ki. A Honda ugyanakkor megköveteli az angol nyelvű kommunikációt.

 

 Michelisz Norbert tavaly nehéz szívvel fogadta el, hogy a Honda a „klikkesedést” megelőzendően elszakította tőle korábbi versenymérnökét és jóbarátját, Bári Gergelyt, aki így Tiago Monteiróval dolgozta végig a szezont.

A magyar versenyző Andrea Cisottit kapta meg maga mellé, akivel bár az idény során egyre jobban összecsiszolódtak, nyilván nem kerültek olyan kapcsolatba, mint Bárival. A kialakult helyzettel a JAS Motorsport csapatfőnöke, Alessandro Mariani sem volt maradéktalanul elégedett, ezért az érintettek megkérdezése után úgy döntött, személyi cseréket eszközöl.

„Elmondta, hogy azt látja a legjobb megoldásnak, ha Gergő és én újra egy csapatot alkotunk 2017-ben – írta internetes blogján Michelisz. – Ráadásul Juhász Szabolcs is mellettem marad adatmérnökként. Mariani rögtön szabott egy feltételt is: nem szeretné, ha magyarul kommunikálnánk, és ezzel kirekesztenénk a csapat többi tagját.”

„Nagy dolognak tartom, hogy egy év után eljutottunk arra a pontra, hogy ennyire megbíznak bennünk. Mert azért lássuk be, a csapat szempontjából a legkézenfekvőbb megoldás az lett volna, ha minden marad a régiben, miután 2016 jelentős részében Monteiro és én is versenyképesek voltunk.”

„Valamekkora kockázat van abban, hogy Tiagóval mérnököt cserélünk, és ezt valószínűleg elsősorban Gergő és az én kérésem miatt vállalta be a vezetés. Így ezt csak megköszönhetjük. Mondanom sem kell, hogy mennyire boldog vagyok a döntésnek köszönhetően, hiszen 2017-ben a világbajnoki címért indulunk harcba, és Gergő nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő szakértelme sokat jelent majd nekem.”