Négy versenyen 14-szer fulladtak le a versenyzők az F2-ben, így a sorozat irányítói megpróbálják kideríteni, mi állhat a hiba mögött. Erre az évre vadonatúj autóval versenyeznek a csapatok, így még vannak gyermekbetegségek.

 

A Forma-2 új generációs autóival tulajdonképpen szerencsejátékká degradálódtak a rajtok, a versenyzők ugyanis hol el tudnak indulni, hol nem. Négy verseny során 14 lefulladást láthattunk, így egyértelmű, hogy a kuplunggal nem stimmel valami.

A helyzet nemcsak azért zavaró, mert tönkreteheti az adott versenyző futamát, hanem azért is, mert nagyon balesetveszélyes. Erre hívta fel a figyelmet Lando Norris:

„Eleinte a többiek még ki tudják kerülgetni a beragadó versenyzőt, de aki hátulról jön nagy sebességgel, az belevágódhat, és nagy baleset lehet a vége. Nemcsak én, az egész mezőny küszködik a rajtokkal, ezért minél előbb utána kell járni ennek, különben nem járunk jól.”

A Forma-2 irányítói már ezen a héten is bevetik tesztautójukat, hogy kivizsgálják, mi nem stimmel a kuplunggal, és a vizsgálatoknak köszönhetően talán már a május közepi spanyol versenyre helyre állhat a rend. Ebben reménykedik George Russell is:

„A Forma-1 alatt ez a legmagasabb színvonalú sorozat, ezért hallatlan és elfogadhatatlan, hogy négy versenyen 14 lefulladást lássunk. Senki sem engedheti meg magának, hogy egy beragadó rajt vagy lefulladás miatt veszítse el a bajnokságot, ezért örülök, hogy intézkedéseket tesznek az ügy érdekében.”

A hírek szerint a kuplung programozásával van probléma, ezen próbálnak finomítani a teszten. A versenyigazgató Charlie Whiting szerint a hibát orvosolni lehet: „Nagyon kellemetlen a jelenlegi helyzet, de a tesztek után Monacóban már teljesen más lesz a történet.”