Továbbra is megoldhatatlannak tűnik a probléma, melyet az okoz, hogy a versenypályákon a Forma-1-ben teljesen más típusú bukóterekre van szükség, mint a MotoGP-ben. Barcelonában ez is szerepet játszhatott Luis Salom tragédiájában, most pedig a Red Bull Ringet kritizálják.

 

Mióta a Forma-1-ben az elemzések rámutattak, hogy a leaszfaltozott bukóterek jóval biztonságosabbak, mintha kavicságy lenne helyükön, a világbajnoki sorozatra optimalizált pályákon sokkal nehezebbé vált a MotoGP versenyzőinek dolga.

A motorosoknak ugyanis sokkal ideálisabb, ha egy bukás során a kemény aszfalt helyett a sóderbe csúsznak ki, így az elmúlt években csökkent is az átfedés az F1 és a MotoGP által használt pályák között. Jelenleg csupán Barcelonában, Silverstone-ban, Sepangban, Texasban és Spielbergben versenyez mindkét sorozat, a leaszfaltozott bukóterek azonban újra meg újra problémát okoznak a motorosoknak.

Luis Salom egy hónappal ezelőtti halálos bukásában is szerepet játszhatott, hogy esése után a sík felület egyáltalán nem lassította le, így óriási sebességgel csapódott a gumifalba, és a hamarosan Ausztriában tesztelő Casey Stoner most arra figyelmeztetett, a spielbergi Red Bull Ringen még rosszabb a helyzet.

„Aggódom a bukóterek miatt, néhányat ugyanis még le is festettek – mondta a Ducati tesztpilótája. – Képzeljék csak el, mi lesz, ha esik: az eleső motoros nem hogy lelassulna, hanem még tovább is gyorsulhat a csúszós felületen. Jobban oda kellene figyelniük a biztonságra, mert az emberi élet törékeny, a leaszfaltozott bukóterek pedig nem lassítják le a kicsúszó versenyzőt. Ez nagyon veszélyes, ahogy azt Salom balesete is megmutatta.”

A gyorsaságimotoros-vb mezőnye augusztus közepén versenyez majd a Red Bull Ringen, előtte azonban több csapat tesztelni fog Spielbergben július 19-én és 20-án.