Az adatok és az alkatrészek részletes elemzése után a Toyotánál rájöttek, mi okozta a Le Mans-i 24 óráson élen álló autójuk meghibásodását a vége előtt három perccel. A turbóval akadtak problémák.

 

A Le Mans-i 24 órás versenyek történetének egyik legnagyobb drámáját élte át a Toyota vasárnap, amikor élen álló autójuk néhány perccel a vége előtt meghibásodott, és az utolsó pillanatokban vesztette el a győzelmet. Az 5-ös Toyotát vezető japán Nakadzsima Kazuki előbb rádión szólt csapatának, hogy elszállt az erő a motorból, majd meg is állt a célegyenesnél. Noha ezután újra életet tudtak lehelni az autóba, az utolsó kört olyan lassan teljesítették, hogy a hivatalos eredménylistán nem is rangsorolták őket.

Négy nappal az eset után a Toyota közleményben tudatta, mi volt a probléma forrása: „Az 5-ös számú autónk technikai hibát szenvedett a turbófeltöltőt és az intercoolert összekötő vezeték egyik csatlakozásánál – ez ahhoz vezetett, hogy a turbófeltöltő nem működött tovább. A csapat megpróbálta módosítani a beállításokat, hogy visszanyerje a teljesítményt, ami sikerült is, és az autó teljesítette az utolsó kört. Ekkor azonban már túl késő volt, és túlléptük a hatperces minimumidőt.”

A Toyotánál elmondták, további kutatásokat fognak végezni, hogy kiderítsék, pontosan mi vezetett az utolsó pillanatokban bekövetkező technikai hibához. Ennek háttere egyelőre nem tisztázott, az viszont már biztos, hogy a problémának nincs köze a korábbi, spái meghibásodáshoz. A japánok mindent megtesznek annak érdekében, hogy a probléma forrását megtalálva hasonló ne fordulhasson elő többet.