,Oliver Webb nem hagyja ott a WEC-t, még annak ellenére sem, hogy a csapata nem úgy teljesít, ahogy azt ő szeretné. A 2016-os idény nagyon nem jött össze a ByKolles istállónak, hiába voltak nagyok az elvárásaik.  

 

A ByKolles autójában rajta kívül még Simon Trummer és Pierre Kaffer ült ebben az idényben. Az LMP1/01 kategóriában vitézkedő csapat idén mindössze egyetlen egyszer tudott diadalmaskodni a privátok között. Azt az egy győzelmet Shanghaiban hozta össze. A legnagyobb problémát az autó jelentette. Többször megállt alattuk ebben az idényben, köszönhetően annak, hogy az energia visszanyerő rendszer nagyon megbízhatatlannak bizonyult.

Ha a nyers tempót nézzük, akkor az autó nem volt elég jó a kategória rivális Rebellion Racinggel szemben. Pedig a Rebellion sokkal sebezhetőbb lett volna mint tavaly, hiszen év közben a két autós rendszer helyett, már csak egyetlen autóval versenyeztek. Ez azt jelentette, hogy a kategóriában már csak a Rebellion és a ByKolles egy-egy autója maradt.

Amikor Olivert arra kértük, hogy foglalja össze a szezont, így válaszolt.

Nagyon pocsék szezon volt, sajnos. A Rebbelionok egy teljesen más kategóriát képviseltek, annyival gyorsabbak voltak mint mi. Pedig papíron ugyanazt a csoportot képviseljük.

Én úgy éreztem, hogy maga az alváz és a kasztni remekül összeállt. A motorhibák voltak azok, amik kinyírták az idei szezonunkat. Az, hogy az autó minden egyes versenyen mutatott valami problémát esélytelenné tett minket és a csapat kedvét is teljesen elvette. Olyan volt mintha minden fekete-fehérbe került volna. Teljes negatívak lettünk már a szezon elején.

A legszomorúbb viszont az, hogy az autót jó volt vezetni amikor összeállt. Élveztem minden egyes pillanatát. És nem szabad elfelejtenem azt se, hogy két remek csapattársam van. Ők is motiváltak arra, hogy jól versenyezzek. Megakartam mutatni, hogy ki a jobb. Kár, hogy az autó nem engedte…

Az előző két szezont az LMP2-ben töltötte és 2014-ben megnyerte az Európai Le Mans szériát a Signatechel. Webb azt mondta, hogy azért nem tért vissza a kategóriába mert az kezd egyre drágább lenni.

Azt is hozzátette, nem bánta meg a döntését, hogy aláírt a ByKolleshoz. Sokkal izgalmasabb az LMP1-L kategória és a 2018-as szabályváltozások még megkavarhatják az állóvizet. Az új szabályok célja, hogy csökkentsék a különbséget a privát és a gyári autók között.

Szerettem az LMP2-ben versenyezni és az volt a célom erre az évre, hogy ott mehessek. De most már a fizetős pilóták se tudják összehozni a költségvetést. Ez egyszerűen nevetséges ha engem kérdeznek.

Óriási a különbség. Nagyon sokba kerül már egy GP2-es karrier is. Erre most jöttek a változások és hirtelen egy LeMansi ülés kétszer annyiba fáj. Nem lehet olyan csapatot találni szinte, amelyik ne utazna a fizetős versenyzőkre.

Nem akartam másik szériában versenyezni. Mindenképp a WEC-ben akartam maradni, ezért döntöttem úgy, hogy aláírok. Nem bántam meg, a legjobb kategóriában versenyezhetek és megmutathatom mit is tudok.

A versenyképesség most már hosszabb távú cél. Jövőre valószínűleg az LMP1-L kategóriában maradunk. Még akkor is, ha nem lesz ellenfelünk. De az utána következő évben valószínűleg már 5-6 autó lesz ebben a kategóriában.

Rebellion ugyanis kiszáll az LMP1-L-ből…

Webb azt is elmondta, hogy egy kissé meglepte mikor a Rebellion bejelentette: Jövőre az LMP2-ben kíván vitézkedni. Ezzel egyedül maradt a ByKolles a kategóriában és már nem valószínű, hogy bármilyen másik csapat beszállna.

Az év csalódása volt. Mondjuk én számítottam rá, mert az új Oreca nagyon hasonló az ő autójukhoz.

Azt szerettük volna, hogy legyen egyáltalán ellenfelünk a kategóriában. Jó lett volna, ha a dobogón nem csak egyedüliként kéne állnunk majd jövőre… De én nem hibáztatom a csapatokat érte.

Nagyon nehéz dolgunk lesz. Ez nem olyan mint az LMP2. Ott csak felhívod az Orecát, hogy neked kell egy autó, ők leszállítják és mehet a móka. Jövő héten már versenyezhetsz is. Mi viszont olyanok vagyunk mint egy kis F-1-es csapat.

Nagyon remélem, hogy a Rebellion visszatér majd 2018-ban, amikor újra tele lesz a kategória.

Ki az igazi példaképed. Miért?

Azt hiszem erre egy kissé klisés választ fogok adni… Gyerekként Ayrton Senna volt a mindenem és emlékszem amikor meghalt, teljesen sokkolódtam… Olyan szinten, hogy akár még most is visszatudlak vinni arra a pontra ahol megtudtam a halálhírét. Ott álltam magamba roskadva és bőgtem mint egy gyerek… Úgyhogy egy szó mint száz, az én igazi példaképem Senna.

Hogy szokott Oliver Webb lazítani?

Nagyon sokszor sehogy.(nevet) De egyébként próbálok sokat a barátaimmal lenni. Az nekem mindig segít. Mert ők olyan fajta emberek akik kimondják a véleményüket, még akkor is, hogyha tudják, hogy megbántanak. Viszont én ezt szeretem bennük. Tükröt tartanak elém kőkeményen.

A másik ami számomra nagyon fontos, hogy szeretek egyedül lenni. Én úgy gondolom, hogy az embernek mindig szüksége van egy kis egyedül létre. Anélkül egyszerűen begolyózna. Néha csak elmegyek, sétálok egyet vagy kikapcsolom a mobilom és csak gondolkozom.

Mi a célod a jövőben?

Szeretnék sikeres lenni LeMansban. Akár azt is el tudom képzelni, hogy egyszer gyári pilóta leszek. Azzal egy nagy álmom válna valóra. Úgy érzem adottak a lehetőségeim, csak ki kell használnom. Addig fogom hajtani magam, amíg el nem érem a célt!

(a motorsport.com interjúja alapján)

 MDG