Nem mindennapi képsorok borzolták a kedélyeket a megbízhatósági világbajnokság (WEC) nürburgringi fordulóján, miután egy órával a verseny megkezdése után az újratankolásnál lángokba borult Andy Priaulx autója.

 

Ha azt mondjuk, lángoló versenyautó és a Nürburgring, akkor mindenkinek Niki Lauda 1976-os borzalmas balesete ugrik be először, ám negyven évvel később kis híján hasonló tragédia következett be a német pályán…

Ezúttal a WEC mezőnye versenyzett a „zöld pokolnak” is nevezett Nürburgringen, ahol minden a normális kerékvágásban zajlott, egészen addig, míg a 67-es rajtszámú Ford GT ki nem állt a boxutcába. Az elvileg rutinfolyamatnak számító pilótacsere és újratankolás ugyanis nagyon rosszul sült el, hiszen miután Andy Priaulx átvette Harry Tincknell helyét a volán mögött, hirtelen tűz ütött ki az autón és környékén.

A szerelők véletlenül kilocsoltak egy kis üzemanyagot a kocsira, ami a hatalmas hőségben azonnal belobbant, a tűz ráadásul a pilótafülkére is átterjedt. Óriási szerencse, hogy Priaulx időben reagálni tudott. „Mindenki nagyon ijesztő pillanatokat élt át, aki ott volt a közelben – mondta az eset után Tincknell. – Nagyon ritka jelenet volt, a benzin a töltőcső másik végéből folyt ki. De szerencsére Andynek nem esett baja, mert sikerült hamar kiugrania az autóból.”

A tűzeset után a Ford azonnal átvizsgálta az autót, és némi javítási munkálat után vissza is küldte a pályára. Igaz, hogy ekkor Priaulx-ék már 11 körös hátrányban álltak, ám figyelembe véve az ijesztő jelenetet, már az is nagy szó, hogy egyáltalán volt bátorságuk folytatni a viadalt.