A DTM-ben korábban versenyző David Coulthard szerint a sorozatnak sokkal többet kellene tennie a Németországon kívüli promóció érdekében. A skót pilóta úgy véli, a kategória igazán nagyszerű, de lehetne népszerűbb nemzetközi szinten.

 

David Coulthard szomorúan vette tudomásul, hogy a Mercedes jövőre kiszáll a DTM-ből, így 2019-től valószínűleg már csak két gyártó marad a sorozatban. Noha technológia, teljesítmény és minőség terén ez a világ legjobb túraautó-kategóriája, Németországon kívül nincs akkora rajongói bázisa, mint ami indokolt lenne. Coulthard szerint ez a promóció hiányára vezethető vissza:

„Mindig is azt gondoltam, nagy kár, hogy a DTM nem vetette meg jobban a lábát Nagy-Britanniában. Ha kritikus szemmel nézem, azt mondhatom, hogy Németországon kívül sosem voltak elég proaktívak promóció terén. Amíg ott volt a gyári és a rajongói háttér, erre nem is volt igazán szükségük, a helyzet azonban megváltozott.”

„Vagy fejlődsz, vagy elbuksz. Azért mentem most Brands Hatch-be is, hogy segítsem a promóciót, mert hiszek benne, hogy ez a bajnokság nagyobb elismerést érdemel. Sok DTM-versenyző jelenleg is az F1-ben dolgozik, vagy korábban ott versenyzett. Ez mindent elárul a mezőny színvonaláról.”

„Egyszerűen csak nagyobb promóció kell, az, hogy az emberek tudjanak róla és eljusson hozzájuk a sorozat. Nem sok brit rajongó fog elutazni Hockenheimbe azért, hogy megnézzem egy DTM-hétvégét.”

Coulthard úgy véli, a DTM-nek ideje lenne világbajnoki státuszt biztosítani, hiszen ha ez a világ legjobb túraautó-kategóriája, akkor ezt presztízs szempontjából is hangsúlyozni kell. Szerinte a WTCR nem veheti fel a versenyt a DTM-mel.

„Hívjuk akárhogy is a sorozatot, be kell tölteni azt az űrt, ami az ilyen típusú autók versenysorozatában tátong. Minden tiszteletem a túraautó-vk-ban versenyző pilótáké, de ők is jobban élveznék a DTM-et, mert gyorsabbak az autók. Bármi, ami gyorsabb és nagyobb teljesítményű, az szórakoztatóbb.”