A NASCAR rajongóknak ismerősen csenghet Denny Hamlin neve. A 11-es talán most van élete formájában, de vajon meg tudja-e szerezni a bajnoki címet? Elég ehhez egy bombaforma? A válaszra még pár hónapig várnunk kell. Most viszont elolvashatják, hogy mit gondol Hamlin jelenlegi csapattársairól és hogy képzeli el ő maga a jövőjét.

 

2005 óta sok víz lefolyt a Dunán. Ekkor nyújtotta be jelentkezését a Joe Gibbs Racinghez (JGR) a 11-es, azaz Denny Hamlin. A chesterfieldi születésű Hamlin tehát 11 évet húzott le jelenlegi csapatával, ezzel is bizonyítva elhivatottságát és lojalitását.

Ugyanez az elhivatottság és kiválóság jellemzi a JGR-et. A közelmúltban megtörtént bővítéseknek hála az istálló immáron 4 autóval versenyez és 2 autónál technikai együttműködést eszközölnek a Furniture Row Racinggel.

 „Imádom a versengést. Ebből táplálkozom. Szeretem a helyzeteket, amikor nyomás alatt vagyok és teljesítmény kényszerben kell bizonyítanom. Imádom.”

Amíg Hamlin motivált, addig jó a csapatnak. De ahogy Hamlin szavaiból is kiderül, a jó csapattársak elengedhetetlenek, hogy éhes maradjon az ember és legyen kit legyőzni csapaton belül is.

„Úgy gondolom a legtöbb dologban egymást tudjuk motiválni és ösztönözni. Természetesen alapvetően ez egy küzdelem és harc azért, hogy egymást legyőzzük. Ez elég kemény dolog azért.”

„Szerintem a 4 csapattársam közül (Kyle Busch, Carl Edwards, Matt Kenseth és Martin Truex Jr.) mind a négyüket az első 7 legjobb versenyző közé rangsorolnám jelenleg. Tehát eszméletlen nehéz legyőzni őket hétről hétre.”

Nincs egyszerű helyzetben Hamlin, hiszen ahogy ő is elmondta, csapattársai szintén nagyszerűen teljesítenek az elmúlt években. Carl Edwards 2011-ben mindössze futamgyőzelmek miatt maradt le Tony Stewart mögött a Sprint Kupában. Kyle Busch 2015-ben bajnok lett a sorozatban, Matt Kenseth igazi veteránnak számít már, ő 2003-ban nyert bajnoki címet. Martin Truex Jr. pedig a leggyorsabb versenyzők közé tartozik és a Sprint Kupa előszobáját jelentő XFinity Seriest 2004-ben és 2005-ben is megnyerte. Hamlinnek tehát fel kell kötni a felkötnivalót. Az tavalyi szezonban azonban nagyszerűen szerepelt.

A 36 éves Hamlin tavaly 3-szor is begyűjthette a kockás zászlót és majdnem egy 4. futamgyőzelmet is elkönyvelhetett, ám Sonomában 625 ezredmásodperccel lemaradt egykori csapattársa Tony Stewart mögött. Megnyerte a Daytona 500-at Martin Truex Jr-t feltartva mindössze 10 ezredmásodperccel! (Ez egyébként rekord, hiszen ennél szorosabb befutója SOSEM volt a Daytona 500-nak)

Augusztusban nyerte első road pályás versenyét Watkins Glen, majd szeptemberben Richmondban is bezsebelt egy győzelmet. Mike Wheeler vezetésével Hamlin gyakorlatilag megtáltosodott és összeszedettebb, mint valaha. Bármit is mondjanak róla a csapattársai.

 „Statisztikailag nagyszerű szezont futottam. A magam részéről. Igazán fantasztikus csapatfőnököm van Wheels személyében. Ő a harmadik, aki ezen a poszton dolgozik velem az elmúlt 3 évben. De most már elkaptuk hosszútávra is szerencsére és győzelmeket, bajnoki címeket várok magunktól. Nagyon jól működünk együtt. Szeretek vele dolgozni.”

Előző szezonban a JGR és a Furniture Row Racing 16 első helyet szerzett a 36 versenyből a Sprint Kupában. A Toyota pedig megkaparintotta története első manufaktúrák közti elsőségét és bajnokok lettek. Az is nagyon érdekes, hogy a Toyota gyár támogatását élvező csapatok mind bejutottak a rájátszás körbe. Szám szerint 5 csapat.

„Ez szerintem pályán kívül és a pályán is megmutatkozott, hogy mennyire jól tudunk együttműködni. Egy hullámhosszon vagyunk. Valószínűleg a győzelmek száma is ezért oszlik meg, hiszen az összes dolgon osztozunk egymás közt. Nagyjából olyan a helyzet, mint az NBA-ben néhány játékos esetében. Kevin Durant például feláldozta az egyéni érdekeit és az MVP címet, amit nyerhetne. Helyette elment a Golden State-be és bajnokságot akar nyerni, nem pedig a legértékesebb játékos címre pályázik.”

 „Ez egy megszokott és normális dolog. Olykor fel kell áldozni a saját érdekeinket és a csapattársak sikerét figyelni, hogy az egész csapat eredményei a legjobban alakuljanak.”

Hamlin 6. lett a tavalyi kiírásban. A legjobb 8 versenyző közé került a Chase-ben, ám ott elvérzett. Habár a szerződése 2017 végén lejár, a JGR-nek esze ágában sincs megválnia Hamlintől.

 „Én úgy gondolom, hogy hamarosan bejelentünk majd valamit. Nem kell sokat várnotok már az az érzésem.”-árulta el Hamlin.

„Véleményem szerint minden eszközünk megvan, bajnokságokat kell nyernem. Remek szponzorok állnak mögöttünk, akik folyamatosan támogatnak minket. Kiváló gyártó a Toyota személyében és az engem körülvevő csapat is fantasztikus. Azt kell mondanom igazán kecsegtető a helyzetem. 2005-ben talán életem legjobb döntése volt, hogy őket választottam és most itt tartunk. 2005 óta sok idő telt el, de még mindig úgy gondolom, hogy nem is lehetnék jobb helyen.”

 „Ahogy korábban is fogalmaztam: Imádom egyszerűen azokat a pillanatokat, amikor ott a nyomás rajtam és tudom, hogy teljesítenem kell. Egyszerűen leírhatatlan ez az érzés. A versengés, a verseny közbeni magas adrenalin. Egy versenyző ezekből építkezik magában. Ezért szeretem a versenyzést. 39 ember ellen kell bizonyítanom, hogy én vagyok a legjobb. Most az a helyzet, hogy kitűnő csapattársakkal áldott meg a sors, így minden héten hatalmas kihívások elé állítanak. Meg kell vernem őket, ez is ott van bennem és motivációt nyújt. Egyre jobb akarok lenni és ez nekik is köszönhető részben. Érzem saját magamon, hogy most vagyok életem formájában és szeretném ezt az eredményekben is látni.”

Hogy mi lesz Hamlin sorsa 2017-ben? Nos, azt majd az idő eldönti. Minden esetre tényleg kiváló formát mutatott tavaly és ha szerencsése alakulnak számára az események, akár beteljesítheti küldetését és bajnokságot is nyerhet életében először.