Ken Block 48 éves. Karrierje során már volt youtube sztár, WRC-pilóta, játékfejlesztő, cégvezető és motorversenyző. Most viszont, ahogy már hallhattátok, új kihívás után nézett, úgy döntött, elindul az FIA Ralikrossz világbajnokságán.

 

- Köszönöm, hogy leültél velem erre az interjúra, remélem a végén még mindig barátok maradunk.

- Ó te jó ég, milyen kérdések lesznek ezek? Megüthetlek érte?

- Nem, nem én most csak a közönség hangja vagyok. Szóval őket kell bántanod. Na de kezdjük el! Idén óriási siker lett a Gymkhana 8. része hozta, mesélj nekem erről. Milyen élmény volt?

- Óriási. Az, hogy már idáig elértünk, hogy fél dubait lezárják miattam, elég hihetetlen. De a legjobban az esett, amikor láttam, hogy az embereknek mennyire tetszik. Ilyenkor mindig úgy érzem, hogy megéri a sok befektetett munka.

- Hány szett kerék fogy el egy ilyen Gymkhana videó készítése során?

- Körülbelül 10 teljes. Elég sok, azt kell mondjam. De a jó munkához kell.(nevet)

- Melyik a legnehezebb Gymkhana trükk?

- Amikor valami mozgó jármű körül kell driftelni, az mindig nagyon nehéz, mint például a segwayek. De a legnehezebb a driftugrás volt az ötödikben. Megtalálni a megfelelő helyet, többször kipróbálni, nem tudtuk, hogy egyáltalán fog e működni. Viszont sikerült, és tökéletes lett.

Az ötödik Gymkhana:

https://www.youtube.com/watch?v=LuDN2bCIyus

- Azt mondtad szeretsz reptereken gyakorolni? Miért?

- Nagy a hely, és az mindig jó. Továbbá a reptereken kitűnő ’’akadályok’’ vannak. A repülők, kamionok, a kiszolgáló személyzet járművei. Ez a legnagyobb móka. Persze, azért a tulajok nem tudnak róla.(nevet)

- Sokszor szoktál félni a kormány mögött?

- Ha nem félsz, nem mégy elég gyorsan. Ez az én mottóm.

- Melyik volt a legfélelmetesebb baleseted?

- Portugáliában, elég nagyot buktam egy WRC shakedownon. Az nagyon rossz volt. A lábam is megzúzódott, de ennyi. Hálistennek a rali autók jól vannak megépítve. Inkább csak az egóm sérült.

Block bukása Portugáliában:

https://www.youtube.com/watch?v=kV0YvFhYzrE

- Miért van az, hogy Gymkhanaban nagyon jó vagy, de a WRC-ben mégse sikerült nyomot hagyni?

- Mert a WRC, nagyon nem könnyű, sőt. Az egy dolog, hogy vezetni kell az autót, amilyen gyorsan csak tudod, de teljesen más megírni a jegyzeteket, abban a három napban, ami rendelkezésre áll. Még akkor is ha a navigátorral közösen csináljuk.

- Hátsókerék vagy összkerék?

- Ömm, nagyon élvezem a hátsókerekes autókat, de mivel az egész karrieremet összkerekes autókkal teljesítettem, és sokkal tapasztaltabb vagyok vele, ezért azt kell mondanom, összkerék!

- A Ken minek a rövidítése?

- Kenneth.

- A szüleid Kennethnek szólítanak?

- Ha haragszanak rám, akkor igen.(nevet)

- Melyik a kedvenc Gymkhana videód?

- Hú, ez nehéz kérdés. Az ötös és a hetes között vacilálok, azok voltak a legnagyobb kihívások, de azt kell mondanom, hogy az ötös. Jelen pillanatban.

- Mennyi közöd van az új Ford Focus RS-hez?

- Elég sok, főleg a felfüggesztés beállításait, és az összkerekes rendszert fejlesztettem én. És a drift gombot is úgy érzem kicsit miattam tették bele, de az csak kicsit az én érdemem, az elektronika oldja meg főleg a dolgokat. Én csak a véghangolást végeztem.(nevet)

- Mi az az autó, amit minden nap vezetsz?

- Egy Ford Raptor. Az egy nagy pickup, itt nem nagyon vannak olyanok. De amerikában van hozzá elég hely. És nagyon jól is megy.

- Milyen autót javasolnál egy kezdő driftesnek?

- A mustangot, én is azzal kezdtem. Egy kőegyszerű hátsókerekes autó. És mindent tud ami kell a drifteléshez.

- Ha csak egy autód lenne életed végéig, mi lenne az?

- RS200. Az a kedvenc autóm, ilyen egyszerű.

- Milyen volt a Need For Speeden dolgozni?

- Elég király. A videójátékok dinamikája manapság lenyűgöző. És az is, hogy miket ki tudnak hozni belőlük, a sok munkával. Eldurrant az agyam. Figyeltem, hogy fejlődnek a játékok az évek során, és az, hogy jó párnak része se lehettem, az nekem nagy elismerés.

- Van egy saját márkád, a DC, ez hogy került be az életedbe?

- Imádok snowboardozni, viszont sehol nem tudtam olyan boardot kapni, ami megfelelt az ízlésemnek. Egy barátommal kitaláltuk, hogy közösen kellene boardokat készíteni. A többi pedig ahogy azt mondani szokták, már történelem.

- Játszunk egy kis szóasszociációt!

- Ok!

 - Barbie - Ken

- Igen! Tudtam, hogy beugrassz!

- Csak azért mert a feleségemnek van egy ilyen pólója, hogy I love Ken.(nevet)

- Rali -Király

- Ford - RS

- Phil - Collins

- Van valami olyan dolog, ami hiányzik az életedből?

- Úgy érzem nincs. De sosem voltam az a fajta, aki mindig kereste, hogy mi hiányzik az életéből. A dolgok mindig jöttek maguktól. Egyszerű a receptem, mindig nyugodtnak kell lenni.

- Nemrég bejelentetted, hogy szerepelni fogsz az FIA ralikrossz világbajnokságában. Mekkora dolog ez neked?

- Óriási. 6 éve vagyok a Fordnál, és eddig csak szponzorált versenyző voltam. Most viszont a teljes Ford gyár beállt mögénk. Közösen tudunk dolgozni azon, hogy a lehető legjobb technikát tudjuk összehozni. És tudod pár éve szabadidőmben versenyeztem a WRC-ben, de akkor se a teljes bajnokságban, hanem csak egy két versenyen, mert csak szponzorált versenyző voltam. Szóval az, hogy most hivatalosan is gyári pilóta lettem, és az egész bajnokságban versenyezhetek, az olyan mintha egy álom vált volna valóra. Közhelyes, de így van. Nagyon boldog Kenneth vagyok…

(a youtube.com videóriportja alapján)