A WTCC mezőnye a hétvégén a világ egyik leghíresebb és legveszélyesebb pályáján, a Nürburgring Nordschleifén szerepel, ahol hiába mindig kiszámíthatatlan a versengés, Michelisz Norbert is szeretne felzárkózni a döcögős idénykezdet után.

 

 

A motorsport világában a Nordschleife önálló fogalom, mely egyértelműen a világ leghíresebb versenypályái közé tartozik.

A Nürburgbring mellett fekvő aszfaltcsík ugyanakkor nemcsak extrém 25 378 ezer méteres hossza miatt számít különlegesnek, hanem az óriási veszélyforrás miatt is, amit magában rejt. A legendás F1-es versenyző, Niki Lauda kis híján itt halt szörnyet egy hírhedt balesetben 1976-ban, és a pálya azóta is óriási balesetek helyszíne volt – nem hiába ragadt rá a „zöld pokol” becenév. Az elmúlt évek nürburgringi győztese, a WTCC-t tavaly elhagyó José María López a mai napiga fantasztikus pálya hatása alatt áll:

„Mindig ez volt a leglenyűgözőbb verseny az idényben. Ezen a pályán minden annyira különleges, és minden annyira más, hogy a győzelem különösen édes rajta. Fantasztikus érzés ezen a pályán tövig nyomni a gázt. Vannak rajta ugratók, gyors kanyarok, hosszú egyesek – egészen lenyűgöző.”

Hasonlóképp vélekedik Michelisz Norbert is, akit 2015-ös első bevetése során azonnal magával ragadott a legendás pálya: „Addig azt hittem, hogy a macaói a világ legnehezebb pályája, de amikor először végigmentem a Nordschleifén, már láttam, hogy ez egészen más szinten képvisel. Ha itt hibázik valaki, nagyon megütheti magát, mert a tempó óriási, bukóterek viszont nincsenek. Ennek ellenére imádom ezt a pályát.”

Michelisz ráadásul nem is pazarolhatja idejét, mert 2017-es szezonja a különböző ütközések és koccanások miatt nagyon pechesen alakult, így már a szombati versenyeken meg kell kezdenie a felzárkózást az éllovas Tiago Monteiróra, aki magabiztosan vezeti a bajnoki tabellát: Megtanultam, hogy amíg van lehetőség a győzelemre, addig nyomni kell, ami a csövön kifér, és pontosan ezt fogom tenni. Ugyanakkor realista vagyok annyira, hogy tudjam, a következő két-három versenyen jelentősen csökkennie kell a lemaradásomnak ahhoz, hogy a szezon hajrájában még legyenek valós esélyeim.”