Az Opel Dakar Team párosának tagjait arról kérdeztük, mi változott az elmúlt időszakban, miként változott a sportág? 

 

„Attól függ, milyen időintervallumra tekintünk vissza... – vetette fel az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs. – Ha a kezdetekre, akkor rengeteget változott, mert már nem félve megyek neki a dűnéknek, nem azzal a gondolattal a fejemben, hogy vajon erről lejövök, vagy fennmaradok. Amikor a kezdet kezdetén ez járt a fejemben, általában fenn is maradtam. Az utóbbi években azonban már sokkal magabiztosabban megyek fel egy-egy homokhegyre, s ez nyilván a sok versenyzésnek, a rengeteg tapasztalatnak és az autó erejének, műszaki állapotának is köszönhető. Most már nem cidrizek felfelé menet, sőt, fölfelé is tudok gázt adni és gyorsulunk is. Ezért aztán nem félek a Góbitól, hanem alig várom, hogy ott legyünk”

S hogy mennyit változott a navigáció? Erről Bunkoczi Lászlót faggattuk: 

„Inkább a tempónk változott. Alapvetően sokkal gyorsabban megyünk, mint 2004-ben – persze, a topcsapatok meg még többet gyorsultak, de hát mi nem ebből élünk, ők meg igen – mondta az Opel Dakar Team navigátora. – Szóval magunkhoz képest sokat gyorsultunk, és magunkhoz képest nőttek az elvárások is. Mostanság sokkal jobban szégyellem magam egy-egy eltévedés után, mert annak idején legalább megvolt magam felé az a mentségem, hogy nincs még olyan sok tapasztalatom, nem mentem még olyan sokat. De most már rohadt sokat mentem, így sokkal rosszabbul esik, ha elrontok valamit. Márpedig ez az a műfaj, amiben szinte elkerülhetetlenül belefut az ember egy-két hibába. Az itiner is sokkal pontosabb lett. A technológia fejlődését a versenyrendezők is felhasználják – a műholdak korában valamivel könnyebb tájékozódni, pályát írni.”

Ez a tizennegyedik versenyszezonjuk együtt, és a páros mindkét tagja sokat változott ez idő alatt – elsősorban ketten együtt nagyon sokat tettek azért, hogy a világ bármelyik sivatagjába is viszi őket az élet, egyre gyorsabban oldják meg a problémákat, egyre gyorsabban közlekedjenek. Szalay Balázs és Bunkoczi László most ismét nagy kihívás előtt áll, a július 7-én Moszkvában rajtoló Silk Way-rali mezőnye több mint tízezer kilométer teljesítése után érkezik meg a célállomásra, a császári Kína fővárosába, Hszianba.