Pedrosa, Lorenzo, Marquez, Vinales. Négy név a jelenlegi kilenc spanyol versenyző közül a MotoGP-ben. Vajon folytatódik a hispán uralom a következő években is? A legendás hajóhad, a spanyol Armada legyőzhetetlen volt a maga korában. Napjainkban a motorosaik veszik át a hatalmat a pályákon. Maverick Vinales a második legfiatalabb versenyző a jelenlegi mezőnyben és kitűnő szezont futott a Suzukival. Esélye van a világbajnoki harmadik hely megszerzésére is. 2017-től a Yamahát erősíti majd Valentino Rossi oldalán, most azonban a 2016-os szezonról nyilatkozott.

 

Hogyan értékelnéd az egyéni, illetve a motorod teljesítményét az idei esztendőben?

Azok alapján, amiket idén elértünk a csapattal én magamnak egy 8.5/9 pontot adnék, a motornak pedig ugyanennyit. Együtt nőttünk fel. A szezon elején az volt a célunk, hogy hatodik legyek. Most negyedik vagyok és van még esélyem arra, hogy harmadik legyek az összetettben.

Mi hiányzik a csapatnak ahhoz, hogy a legjobbak között legyen stabilan?

Egyelőre a tapasztalat hiányzik leginkább. Minden versennyel egyre jobban érezzük magunkat és egyre több tapasztalatot szerzünk. Elég sok versenyen vagyunk az élmezőnyben, harcolunk az élmenőkkel, de amikor igazán számít, akkor nem mindig sikerül úgy alakítani a dolgainkat, ahogy szeretnénk.

Külső szemlélőként úgy tűnik, hogy talán a Suzuki az a csapat, amelyik kicsit más, mint a többi. Frissebb és lazábbak vagytok a többieknél. Hogy látod ezt?

Belülről olyan nekem, mintha egy nagy család lennénk. Ez teremtheti meg a pozitív hatásokat és emiatt látod így szerintem. Valószínűleg a többi csapatnál is nagyszerű a hangulat, de ezt kívülről nehéz észrevenni. Az viszont biztos, hogy mi nagyon egységesek vagyunk.

Sajnálod, hogy el kell hagynod a csapatot?

Nem úgy írnám le, hogy sajnálom. Az elején még nagyon sok kétségem volt a csapatváltást illetően és borzasztó nehéz döntés volt. Végül is nyertem futamot, szereztem jónéhány dobogós helyezést, így nem érzem rosszul magam. Úgy gondolom vissza tudtam forgatni azt a bizalmat, amit a csapattól kaptam és eredményekben is meg tudtam mutatni a hálámat.

Milyen területeken sikerült idén fejlődnöd?

Az előző szezonhoz hasonlítva a vezetéstechnikai apróságokban sikerült fejlődnöm legtöbbet. Ez köszönhető a motornak is ami nagy fejlődésen esett át az év során. Most már sokkal bátrabban húzhatom a gázt. Sokkal jobb úgy elindulni egy hétvégére, hogy a ’’lássuk, mi sül ki ebből’’ helyett tudom, hogy ha megfelelőek a körülmények, akkor a dobogóért harcolhatok.

Nehéz volt ezzel megbirkózni tavaly. A motivációd nem ugyan olyan, ha tudod, hogy az előzetes pozíciód a 11.helyen van. Számomra nagyon fontos, hogyha tudom, hogy nyerhetek. Ez plusz lökést ad és extra tüzet ad verseny előtt.

A Suzuki volt a legjobb hely arra, hogy kinődd magad azzá, aki ma vagy?

Ha az idei motorral mehettem volna tavaly, akkor valószínűleg még jobban versenyeznék. De az rendkívül fontos volt, hogy nyugalomban készülhettem és tanulhattam. Nem volt eredmény kényszer, hatalmas elvárások, amik miatt több hibát is elkövettem volna.

Az ugrás akkor jött, amikor már többször tudtam versenyezni a legjobbak ellen. Ki tudja, ha tavaly is ezen a motoron ültem volna, akkor idén harcolhattam volna a bajnoki címért talán.

Az előszezonban azt nyilatkoztad, hogy nagyon vágysz arra, hogy tanulhass a leggyorsabbaktól. Mit sikerült tanulni tőlük?

Különösen érdekes volt megfigyelni, hogy hogy működik a motorjuk. Például: Egyik hétvégén nem volt jó a kigyorsításunk, küzdöttünk vele és arra összpontosítottunk. Közben pedig az volt a baj, hogy túl korán fékeztünk és ott vesztettünk időt. Amikor az élmezőnyben mész, akkor látod meg, hogy hol veszíted a legtöbbet.

Arról is beszéltünk, hogy hogy rajtolnál, ha az első sorból indulhatnál. Hogy képzelted az első kanyarokat az élről?

Nagyszerűen kapom el a rajtot. Legalább is így képzeltem el. Nagyon agresszívnak kell lenned, hogy előre tudjál keveredni, de ha onnan indulsz, akkor meg kell védeni a pozíciódat. A rajt az egyik legkritikusabb pontja a futamnak. Sok helyet lehet nyerni viszonylag könnyen. Utána az előzés már más tészta.

Hányszor kaptál figyelmeztetést az előtted álló nehézségekről és a Rossival való közös munkával kapcsolatban?

Az egyetlen dolog, ami változik, hogy a Yamaha lesz a csapatom és a célok is mások lesznek. A csapattárs szerepe egy viszonyítási alap, hogy fel tudjad mérni hol tartasz és milyen szinten vagy hozzá képest. Egyértelmű, hogy első sorban őt kell legyőznöm.

Nincs benned extra nyomás azzal kapcsolatban, hogy Lorenzot kell helyettesítened és Rossihoz fognak mérni az emberek?

Igazából Aleix (Espargaro) is igen kemény rivális volt. Tavaly mindig ott volt a közelemben és olyankor 200%-ot kellett beleadnom.

Mi a következő lépés számodra?

Egy új csapathoz kerülök, akiknek nagy tapasztalata van és nekem ez hiányzott. Az egész csapat és a technikai stáb segítsége óriási lökést ad a következő szezonra. Nagy segítség ez és tényleg hálás vagyok a lehetőségért. 

Most már tudom milyen elől motorozni és akár végig harcban lenni a győzelemért. Szeretnék küzdeni a bajnoki címért jövőre!