Mindössze két gumiszállító marad jövőre a rali-vb-n (WRC), miután a Pirelli úgy döntött, a rengeteg egyéb szerepvállalása mellett már nem tud eléggé a sorozatra koncentrálni. Az olasz gyár viszont a juniorok Európa-bajnokságában továbbra is jelen lesz.

 

Óriási átalakuláson megy keresztül jövőre a WRC, melyben alaposan megváltoznak az autók, frissül a versenynaptár, valamint a bajnok Volkswagenen kívül egyéb beszállítók is távoznak.

Ezek közé tartozik a Pirelli is, mely a Michelin és a DMACK mellett 2014 óta látja el a mezőnyt abroncsokkal, igaz, többnyire az élmezőny mögötti csapatokat. Az olasz gyártó a világ számtalan versenysorozatába szállít gumikat – többek között a Formula–1-be is –, az elmúlt három év tapasztalatai alapján viszont azt állapították meg, a WRC-s szerepvállalás nem jövedelmező számukra.

„A ralizás a motorsport egyik olyan ága, melyet szenvedélyesen szeretünk, és ez ezután sem változik – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – A következő évben viszont már nem leszünk jelen a WRC-ben, mert így jobban tudunk koncentrálni a másik több mint háromszáz kategóriára, melyeket kiszolgálunk abroncsokkal.”

Az olaszok számára valóban óriási logisztikai kihívás minden fronton megfelelni, és valószínűleg nem szeretnének túl nagy energiát fektetni abba a sorozatba, ahol nincsenek is különösebben szem előtt. Ám ahogy Hembery is mondta, a Pirelli nem szakad el a ralizás világától, mert a junior Európa-bajnokság mezőnyét továbbra is ők látják el abroncsokkal:

„Ez tökéletesen passzol cégünk filozófiájához, mert így segíteni tudjuk a fiatalokat, hogy a szélesebb közönség előtt is megmutassák magukat. A legtöbb ifjú raliversenyző a nemzeti bajnokságában bontogatja szárnyait, ezért ezeket a bajnokságokat is ellátjuk abronccsal világszerte.

A Michelin és a DMACK továbbra is marad a WRC-ben.