Az Audi kivonulására a WEC-ből (Hosszútávú-világbajnokság) már a Porsche visszatérésekor mindenki számított. Gyakorlatilag nyílt titokként kezelte az egész szakma. Amikor azonban valójában megtörtént, akkor teljesen megváltoztatta a pilóták helyzetét. Erről korábban már írtunk a motorsport reblogon. Arra viszont, hogy a Volkswagen négy sikeres év után elhagyja a WRC-t… Na azt senki nem gondolta volna.

 

A VW-nek viszont nem volt választása minden fillért meg kell spórolnia a dízelbotrány miatt. Hiába van már kész a 2017-es autó a németek nem folytatják. Így viszont három top rali pilóta is felszabadult…

Az egyikük nem más mint Sebastien Ogier, aki 2013 és 2016 között négy világbajnoki címet söpört be a Volkswagennel. A franciának azonban nem maradt más választása, neki is új munkaadó után kellett néznie.

Több csapattal is tesztelt miután kiderült, jövőre nem lesz hol versenyeznie. Az egyik csapat a Forddal induló M-Sport volt, amellyel különösen jó kapcsolatot ápol. Főleg a csapatfőnökével Malcolm Wilsonnal. A másik lehetősége a jövőre visszatérő Toyota lehtett volna,  velük is tesztelt és elégedett volt az autóval. Emellett a két csapat mellett pedig sokan pletykálták azt is, hogy a világbajnok ’’hazatér’’ és újra a Citroennél nyomja majd a gázt. Persze nem csoda, hogy ennyi lehetősége volt, egy négyszeres világbajnokot ki nem szeretne a pilótájának tudni?

Ogier végül némi meglepetésre az M-Sportot választotta, ahol már tesztelt is, ahogy erről pár napja írtunk itt az msport.blogon. 

Rengeteg új dolog vár rám ebben az idényben de egyértelmű, hogy már nagyon várom és izgatott vagyok – nyilatkozott Ogier a döntése után. Egy teljesen új éra következik most a rali világbajnokságban és új csapatom is lesz. Nem fogok unatkozni.(nevet)

Az egyetlen probléma csak az lehet, hogy már nincs sok időnk a januári Monte Carlói nyitófutamig. Nem sokat ültünk még a Fiesta WRC-ben de mindent beleadunk, hogy kész legyünk a kezdésre. Pontosan tudjuk, milyen kihívások várnak ránk de az nagyon motivál, hogy látom mennyire éhes a sikerre a csapat és Malcolm is.

Ha belegondolok elég vicces, hogy néhány hónapja még a walesi futam előtt, egy motorsport beszélgetésen arról beszéltem mennyire szeretnék vele dolgozni. Nem gondoltam, hogy ilyen hamar bekövetkezik de hát így hozta az élet és egyáltalán nem bánom. A célunk egyértelműen az, hogy az M-Sportot visszajuttassuk a pódium tetejére. Amíg ez nem történik meg, nem szabad leállnunk.

Ogier csapattársa 2017-ben az észt Ott Tanak lesz, aki korábban már versenyzett az M-Sport csapatában. Az észt az idei teljesítményével győzte meg Malcolm Wilsonékat, hogy jó társ lesz a francia mellé. A világbajnok egyébként a navigátorát Julien Ingrassiát is hozza magával. Nem is csoda hiszen négy világbajnoki címet már nyert vele. Tanak viszont új navigátort kap a szintén észt Martin Jarveoja személyében.

Malcolm Wilson így nyilatkozott az új M-Sportról: Úgy megyünk Monte Carlóba, hogy az 1-es szám a mi autónkon virít majd. Az autókat pedig évek óta nem vezette ilyen jó pilótapáros mint a mostaniak.

Azt mondani, hogy izgatottak vagyunk a következő évvel kapcsolatban az nem a megfelelő kifejezés. Ez sokkal több mint izgalom, amit most érzek. Hiszek benne, hogy egy rendkívüli autót sikerült összeraknunk és a lehető legjobb pozícióban vagyunk az új éra hajnalán.

Nem volt titok, hogy régóta szerettem volna együtt dolgozni Sebastiennal és Juliennel. Most, hogy itt vannak többet nem is kívánhatnék. Persze nagyon keményen dolgoztunk, hogy hozzánk írjanak alá és ők is úgy gondolták, hogy a Fiesta WRC-vel van a legnagyobb esélyük megvédeni a világbajnoki címük.

Otttal és Martinnal az oldalukon pedig egy nem akármilyen szezon vár majd ránk. Ottnak nagyon meggyőző volt az idei éve, mindig konstans volt a teljesítménye és a tempója. Komoly szerepe volt a jövő évi autó fejlesztésében és biztos vagyok benne, hogy nincs messze a hőn áhított első győzelme.

Ogier ex-csapattársának viszont nem volt ilyen könnyű dolga. Jari-Matti Latvala már 16 versenyt nyert és 2014-ben és 15-ben másodikként végzett a bajnokságban. Az idei szezonban viszont pocsékul versenyzett. Csak egy versenyt nyert és az összetettben a hatodik lett. Mindkét csapattársa és a három Hyundai is megverte.

Így mikor a Volkswagen bejelentette a kivonulását nehéz helyzetbe került. Egy nappal Ogier átigazolása után viszont robbant a bomba. Latvala aláírt a visszatérő Toyotához.

Örülök, hogy sikerült egy helyet szereznem és jövőre is versenyezhetek. A rali az életem, nagyon rossz lett volna ha a következő évet a TV előtt kellett volna néznem. A Toyota viszont egy nagyon jó lehetőség és nem azért választottam mert nem volt más.

Azt hiszem van esélyünk arra, hogy versenyeket nyerjünk. Kemény munka lesz már nincs sok időnk a szezon kezdetéig. Megpróbálok minél több időt tölteni az autóban, hogy összeszokjunk.

A Toyota vezetője Tommi Makkinen nem aggódik amiatt, hogy Latvala nagyon gyengén muzsikált az idén: Igen, az idei szezonja nagyon rosszul sikerült de ez velem is megtörtént – mondta a négyszeres világbajnok. Nem voltam képes koncentrálni és csak arra fókuszáltam, hogy újra eredményes legyek. Ettől viszont olyan görcsös lettem, hogy hibát hibára halmoztam. Vele is ez történt idén.

Jari-Matti nagyon tapasztalt és emellett rendkívül gyors is. Ezért választottuk őt. A 2017-es szezon arról fog szólni, hogy minél jobban felkészüljünk 2018-ra amikor a győzelemért szeretnénk harcolni. Biztos vagyok benne, hogy a következő 12 hónap alatt megtaláljuk a helyes utat és versenyképesek leszünk.

Most, hogy Latvalának és Ogiernak már biztos helye van a következő évre, így minden szem a harmadik Volkswagenesre, Anreas Mikkelsenre szegeződik. A pletykák szerint a legvalószínűbb az, hogy a Citroenhez szerződik. Valóban ez tűnik a legesélyesebb megoldásnak, hiszen más csapatnál már nincs hely. Mi nagyon várjuk, hogy mi történik majd a norvéggal.

(forrás: motorpsort.com)