A motorsport világa még mindig nem tudott felocsúdni a Mercedes döntése után, mely szerint a németek 2018-at követően kiszállnak a DTM-ből. Az árván maradó BMW és Audi ennek fényében szintén átgondolja, van-e értelme a maradásnak.

 

A Mercedesnek elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy 2000-ben újraindult a DTM, ám lehet, hogy 18 évvel később épp a stuttgarti márka indít el egy olyan folyamatot, amely a sorozat összeomlásához vezethet.

Az autóipari gyártóóriás a hét elején jelentette be, hogy 2018 végén kivonul a DTM-ből, és felszabaduló erőforrásait a Formula E-re csoportosítja át, így 2019-től csupán két márka, a BMW és az Audi marad a világ legjobb túraautó-sorozatában. A szerény létszám márpedig senkinek sem jó, így a két árván maradt gyártó szintén átgondolja, ilyen feltételekkel érdemes-e a DTM-ben maradnia.

„Nagyon sajnáljuk a Mercedes döntését, de ennek következményei egyelőre nem tisztázottak az Audira nézve – mondta az Audit irányító Dieter Gass. – Motorsport-stratégiánk szempontjából alapvető fontosságú, hogy részesei legyünk egy nemzetközi csúcsbajnokságnak a túraautózásban. Most elemeznünk kell a helyzetet, hogy megoldást vagy megfelelő alternatívát találjunk a DTM-re.”

A BMW-főnök Jens Marquardt szűkszavúan csak annyit mondott, hogy ő is sajnálja a Mercedes döntését, és hogy a bajor márka is alaposan kielemzi az új helyzetet. Az előjelek mindenesetre vészjóslóak, és úgy tűnik, hacsak nem csatlakozik a DTM-hez legalább egy, de inkább két neves gyártó, akkor a széria összeomlik.

Ez azért lenne nagy kár, mert a kategória folyamatosan fejlődik, nyitott a megújulásra, ennek köszönhetően az évek során a világ legjobb túraautó-sorozatává nőtte ki magát. Sokak szerint a legkézenfekvőbb megoldás az lenne, ha most sikerülne egyesíteni a külön-külön gyenge lábakon álló szériákat, és megalkotni egy olyan túraautó-bajnokságot, amely minden kritérium szerint az első számú lenne a világon.