A Moto2-ben versenyző Luis Salom június eleji tragédiája után Assenben összeült a MotoGP biztonsági bizottsága, hogy megbeszéljék, miként lenne érdemes módosítani a barcelonai aszfaltcsíkot a hasonló balesetek elkerülése érdekében.

 

Sokkolta a motorsport világát, amikor a június eleji Katalán Nagydíj Moto2-es edzésén Luis Salom a 12-es kanyarból kicsúszva a gumifalnak vágódott, és halálos balesetet szenvedett.

A spanyol versenyző csapata a telemetriai adatok elemzése után arra a következtetésre jutott, a balesetet az váltotta ki, hogy Salom a kanyar előtti hepehupás szakaszon sem engedte fel a féket, így motorja labilissá vált, ő pedig már nem tudta uralni a helyzetet. Az aszfalt egyenetlenségével a kritikus szakaszon a versenyzők egyébként tisztában vannak, ezért általában előtte fékeznek, ez esetben viszont tragédiához vezetett az apró hiba.

A hasonló balesetek elkerülése érdekében nemrég megbeszélést tartott a Moto GP biztonsági bizottsága, ahol három kivétellel a mezőny 21 versenyzője is megjelent. A résztvevők az egyórás ülésen arra keresték a válaszokat, milyen módosításokat lehetne eszközölni a barcelonai pályával kapcsolatban, és egyelőre két javaslat tűnik megfelelő megoldásnak.

 Az egyik szerint a motorosok továbbra is az F1-es vonalvezetést használnák az éles 10-es kanyarral, amely átvezet a 12-esbe, ám módosítanának a kanyaríven a kedvezőbb kigyorsítás érdekében. A másik javaslat pedig az volt, hogy térjenek vissza az eredeti motoros vonalvezetéshez a nagyobb ívű 10-es kanyarral, és a 12-esben a lelátók arrébb helyezése árán is szélesítsék ki a bukóteret.

Egyelőre nem tudni, melyik ötletet valósítják meg, ám a témáról három hét múlva újra tárgyalnak majd a főszereplők a biztonsági bizottság következő ülésén.