A Ferrari bejelentette, hogy ha nem is egy-két éven belül, de középtávon a legendás olasz autógyártó is indulhat a Formula E-ben. Az elektromos formulaautók sorozata a jövőbeni technológiák miatt egyre vonzóbb a nagy márkák szemében.

 

Az elmúlt időszakban sorra csatlakoznak a legnagyobb gyártók a Formula E-hez, és e folyamat megkoronázása lenne, ha a Formula–1 ikonikus csapata, a Ferrari is beszállna az elektromos formulaautók sorozatába.

Bár ez mindeddig csak vágyálom volt a kategória kedvelői részéről, az olaszok elnöke, Sergio Marchionne most kijelentette, bizonyos változások esetén hamarosan ők is megjelenhetnek a színen. Mivel a Formula E még mindig csupán harmadik szezonjában jár, mind technológiai, mind lebonyolítási szempontból rengeteg feladat áll még előtte, ám ha az idő előrehaladtával olyan ütemben fejlődik, mint eddig, a Ferrarinak is elég vonzó lehet a részvételhez.

„Jó ideje beszélgetek a kollégáimmal a belépés lehetőségéről, egyelőre azonban két problémánk van a sorozattal – mondta Marchionne. – Először is, ha a Formula E-ben autót kell cserélni a verseny közben a felhasznált energia miatt, az a Ferrari szemében nem valami vonzó. Másodszor pedig a főbb alkatrészek standardizálása is márkánk alapelve ellen van, hiszen ez megakadályoz bennünket abban, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek technológiai fronton. Ha a sorozat eljut arra a szintre, hogy a Ferrari olyan autót építhessen, amely valóban a mi konstrukciónk, lehetséges a részvételünk, addig azonban jó néhány év eltelhet.”

Marchionne arra utalt, hogy a Formula E-ben még mindig egyenkarosszériák vannak, ráadásul az akkumulátorok nem elég hatékonyak ahhoz, hogy végigbírjanak egy teljes versenytávot. A futam közbeni autócsere egyébként több nagy gyártót is elriasztott már, a sorozat vezetői azonban a 2018–2019-es szezonra a tervek szerint már ezt a problémát is áthidalják.

Nem véletlen, hogy arra az idényre tervezi belépését a Mercedes, valamint a Honda is, miközben a BMW, az Audi, a Jaguar és a Renault már aktívan jelen van a Formula E-ben.