A DTM-ben szereplő Robert Wickens a napokban kipróbálta jóbarátja, James Hinchcliffe IndyCarban szereplő Dallara-Hondáját, ám kezdeti várakozásai ellenére nem esett hanyatt az élménytől. A kanadai szerint a két autó nagyon közel áll egymáshoz.  

 

Mindig érdekes, amikor egy autóversenyző lehetőséget kap, hogy kipróbáljon egy teljesen más típusú sorozatban szereplő járgányt, ezért a technikai sportok kedvelői is érdeklődve figyelték, mit gondol a DTM-es Robert Wickens első IndyCar-os tesztjéről.

Bár az általános vélekedés szerint az együléses versenyautóknak jóval nagyobb a leszorító erejük és az erőteljesebb motor is nagyobb vezetési élményt nyújt, a kanadai versenyző saját megdöbbenésére is arról számolt be, hogy a két autó között elhanyagolható a különbség. A pilóta szavaiból kivehető, hogy a jelenség legalább annyira az IndyCar kritikája, mint a DTM dicsérete.

„Szerintem sokan lebecsülik a DTM-es autók leszorító erejét, pedig ez nem csupán egy túraautó a sok közül. Összehasonlítva az IndyCarral, a súly-erő arány egész hasonló, nagyobb lórúgásra számítottam az együlésesben. A tapadás nagy tempónál valóban kiemelkedő, de lélekben már fel voltam készülve rá. Viszont annak ellenére, hogy a fékek is erősek, azt hittem, az egyes kanyarok előtt később fékezhetek, ám a referenciapontjaim hasonlóak voltak, mint a DTM-ben. Meglepő a hasonlóság mértéke, főleg ha figyelembe vesszük, mennyire különböző koncepció mentén épült meg a két autó.”

Wickens együléses versenyautóban szerzett tapasztalatai nagyon gazdagok, hiszen kiemelkedően szerepelt az F2-ben, a GP3-ban, a Formula-Renault 3.5-öt pedig meg is nyerte. Teljesítményének köszönhetően 2011-ben az F1-es Marussiát is kipróbálhatta, és elmondása szerint az IndyCar a közelében sincs annak az élménynek.

„Az F1-ben az egyik leglenyűgözőbb pillanat, amikor az ember a boxutcát elhagyva felengedi a sebességkorlátozó gombot, mert a gyorsulás egyszerűen őrületes. Erre az élményre számítottam az IndyCar esetében is, de amikor ráléptem a gázra… Nos, nem azt akarom mondani, hogy nem történt semmi, de nem volt meg az azonnali ’wow’ élmény. A nyomaték kisebb, mint gondolnánk, és azt is elég egyenletesen adja le az autó.”