Noha a DTM-et irányító Gerhard Berger is meglepődött azon, hogy a Mercedes 2018 végén kivonul a sorozatból, az osztrák szakember nem lát rá okot, miért ne működhetne a bajnokság két gyártóval.

 

 

Megrázta a motorsport világát, amikor a Mercedes bejelentette, hogy 2018 végén 18 év után elhagyja a DTM-et, és inkább a Formula E-re összpontosítja energiáit.

A legrosszabb forgatókönyv szerint ezzel akár össze is omolhat a sokak által a világ legjobb túraautó-bajnokságának tartott széria, ám a DTM-főnök Gerhard Berger nem ennyire borúlátó. Az osztrák egyáltalán nem tartja ördögtől valónak, hogy a sorozat két gyártóval folytatódjon, ráadásul azt sem tartja kizártnak, hogy valaki csatlakozik a Mercedes helyett.

„Mindenkit nagyon meglepett a Mercedes bejelentése. Most mindenki azt érzi, hogy három-négy hétre legalább szükség van ahhoz, míg lecsillapodnak a kedélyek, és megállapítjuk, milyen lépéseket kell tennünk. Persze mindez az átkozott nyári szünet idején! Viszont a DTM sok-sok éven át működött két gyártóval, a Mercedesszel és az Audival, szóval nem tudom, miért ne folytathatnánk így ezután is. Ráadásul másfél évünk van ahhoz, hogy szerezzük egy új gyártót.”

A jövőt alapvetően határozhatja meg, hogy a DTM milyen motorformulát határoz meg 2019-től. Mivel a Super GT-ben kétliteres turbók vannak, kézenfekvő lenne, hogy a német sorozat is erre váltson, így vonzva magához valamelyik Japánan versenyző gyártót.

„Épp a záró fázisában vagyunk a tárgyalásoknak a megfelelő hajtásláncot illetően – mondta Berger. – Azt mondanám, hogy a kétliteres, négyhengeres turbó van pole pozícióban.”