Lucas di Grassi, a Formula E aktuális bajnoka védelmébe vette a sorozatot, amelyet többek között azért is kritizálnak, mert egyszerűen túl lassúak az autók. A brazil úgy véli, az alacsonyabb átlagtempó a kanyargós utcai pályákra vezethető vissza.

 

A motorsportrajongók egy része nincs túl jó véleménnyel a Formula E-ről, mert amellett, hogy az elektromos technológia még mindig kiforratlan, sem a pályák, sem az autók nem különösebben izgalmasak.

Nemrég Sebastian Vettel kritizálta nyíltan a Formula E-t, sőt, a négyszeres F1-es bajnok úgy véli, a jövőt sem az elektromos sorozat jelenti:

„Számomra biztosan nem ez a jövő. Az elektromos autók a közutakon egyre inkább elterjednek, ám bárki, aki kedveli a motorsportot és valóban őszinte, az egyszerűen nem tud mit kezdeni a Formula E-vel. Kezdjük azzal, hogy az autók nem valami gyorsak – több ott versenyző pilóta is arra panaszkodott nekem, hogy a vezetési élmény nem valami izgalmas.”

Vettel szavait felkapta a világsajtó, és nem sokat váratott magára a válasz sem. A Formula E aktuális bajnoka, Lucas di Grassi azonnal a védelmébe vette a sorozatot, és elmondta, ha nem utcai pályákon versenyeznének, nagyobb tempót tudnának elérni az elektromos kocsikkal:

„A Formula E nem lassú, a pályák túl technikásak. Egy GT3-as autó például lassabb egy Formula E-ben szereplőnél. Hogy egy versenyautó milyen gyors, azt számtalan tényező befolyásolja. Abszolút számok alapján lehet, hogy lassúnak tűnik a Formula E, de a sorozat pályái szűkek és rövidek.

„Ezen kívül a technológia pedig folyamatosan fejlődik. Egy Formula E-s autónak öt éven belül hamarabb kell 200-ra gyorsulnia, mint egy Forma-1-esnek – akkor már abszolút értékek tekintetében is jól állnánk.”